AKTA, operatorul de servicii de telefonie şi Internet adresate segmentului consumer, primul furnizor de servicii de televiziune prin cablu care a oferit în România programele postului de televiziune Da Vinci Learning, aduce televiziunea ştiinţifică şi în ariile urbane medii şi mici.
Dinu Malacopol, CEO al Digital Cable Systems, a declarat: "Faptul că am fost primul operator care a difuzat emisiunile postului Da Vinci Learning în România şi că acum continuăm această colaborare frumoasă ne bucură enorm, pentru că astfel le putem oferi românilor acces la emisiuni de o calitate excepţională, cu un potenţial educaţional foarte mare. Da Vinci Learning este una dintre cele mai bune televiziuni ştiinţifice din lume, cu o ofertă de programe adaptată întregii familii, chiar şi copiilor, şi care îmbină divertismentul cu caracterul educativ".
Canalul de televiziune cu profil ştiinţific şi educaţional emite şi în Polonia, Ungaria, Bulgaria şi Turcia.
În România, prin AKTA, Da Vinci Learning este disponibil în pachetul de bază, transmis atât în reţelele de cablu, cât şi prin satelit. Postul TV poate fi recepţionat şi la nivel local, în oraşe precum Câmpulung Muscel, Moreni, Drăgăşani etc. Oficialii celor două companii estimează că până la sfârşitul anului, peste 100.000 de gospodării vor accesa programele Da Vinci Learning prin operatorul TV AKTA.
De la începutul lunii august, Da Vinci Learning are un nou design, bazat pe patru culori: roşu este culoarea principală ce domină noul design, galbenul identifică programele rezervate copiilor, verdele simbolizează emisiunile dedicate întregii familii, iar albastrul defineşte programele rezervate adulţilor. Designul modern, alături de noua siglă a postului, are rolul de a crea o diferenţiere clară între Da Vinci Learning şi alte canale TV, precum şi de a creşte gradul de recunoaştere şi notorietate a noii televiziuni în rândul consumatorilor.
În acest moment, serviciile AKTA sunt disponibile în peste 2.000 de localităţi din ţară, având peste 200.000 de clienţi pe cablu TV şi 80.000 pe serviciile de televiziune prin satelit.
Înfiinţat în 2005, prin fuziunea mai multor companii de cablu, grupul DCS este unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de telecomunicaţii de pe piaţa autohtonă. Compania oferă servicii de transmisie prin cablu a programelor de televiziune, soluţii de transmisiuni date şi acces Internet, precum şi telefonie fixă, atât pe segmentul business cât şi pe cel al clienţilor rezidenţiali, pe piaţa din România.
Din portofoliul DCS fac parte brandurile AKTA - adresat în exclusivitate consumatorilor individuali, şi Dial Telecom - unul dintre cei mai importanţi ofertanţi de servicii de acest tip pe segmentul business.
AKTA, divizia orientată către consumatorii individuali, furnizează servicii triple-play prin cablu (TV/ Internet/ Telefonie), precum şi televiziune prin satelit direct-to-home (DTH), fiind unul dintre puţinii operatori de pe piaţa locală ce oferă transmisiuni în format HD.
Dial Telecom este prezentă pe piaţa de telecomunicaţii din România începând cu anul 2001, ca subsidiară a Dial Telecom Cehia, fiind apoi preluată, în 2007, de grupul Digital Cable Systems. În prezent, Dial Telecom este operatorul preferat de companii pentru servicii integrate de comunicaţii electronice: telefonie fixă, acces Internet, soluţii de date şi colocare servere.