Reporter: Ce eficienţă are publicitatea online dacă aproximativ 85% dintre internauţi sunt atenţi la spaţiile publicitare într-o mică/foarte mică măsură?
Alex Cernătescu: Eficienţa unei campanii în interactiv se judecă holistic. Practic spaţiile publicitare sunt doar o parte din felul în care se foloseşte mediul online pentru a promova un produs. Utilizatorii care vin din reclamele online de tip bannere sau chiar şi anumite tipuri de CPC (cost per click) trebuie să fie doar o parte din mixul de media online. O campanie cu adevărat eficientă trebuie să aibă şi parte de search advertising (google Adwords), parte de social media (promovare virală în reţelele sociale, brand interaction chiar în mediul utilizatorilor), plus bineînţeles site-ul care contează foarte mult în partea de conversie în lead sau chiar în vânzare. Userii din studiu când doresc ceva anume caută pe google, intră pe pagina directă şi bineînţeles citesc review-urile altor useri. Ca să scurtez, nu mai putem vorbi de promovare online doar bazată pe spaţii publicitare de ceva ani încoace.
Reporter: Potrivit studiului, pentru cazul în care, chiar dacă produsul/serviciul prezintă interes, 50% dintre utilizatori dau click rar şi foarte rar. Cum comentaţi?
Alex Cernătescu: Repet, banner/click/lead nu mai este paradigma corectă de măsurare a eficienţei publicităţii online de mult. Este şi normal să fie corect studiul când userii au atât de multe resurse de a ajunge la informaţia pe care şi-o doresc. Ca sa interpretez rezultatul de mai sus: "comunicarea one way în mediul online are rezultate slabe" - adevărat.
Comunicarea online la nivel de 2011 nu mai e despre Click through rate, e despre strategii coerente de integrare a canalelor de comunicare online cu baza pe nişte site-uri la zi care oferă brand interaction, experience şi conversie.
< link >https://www.bursa.ro/sondaj-ires-mai-mult-de-jumatate-dintre-romani-utilizatori-ai-internetului-116710&s=companii_afaceri&articol=116710.html< link2 >Sondaj IRES: Mai mult de jumătate dintre români, utilizatori ai Internetului< link3 >