Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Bucureşti-Ilfov îşi continuă prezenţa zilnică în supermarketurile din Capitală.
Astfel, în ultimele două zile, comisarii au verificat 5 magazine ale operatorului economic Mega Image SRL din sectoarele 1, 3 şi 4 ale Capitalei, precum şi un unul aparţinând companiei Lidl Discount SRL, din sectorul 4.
Pentru neregulile constatate, comisarii CRPC Bucureşti-Ifov au aplicat amenzi contravenţionale cu 97.000 lei şi măsuri complementare care au prevăzut:
-oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficienţe
-oprirea temporară a prestării de servicii, pentru 3 magazine Mega Image, până la remedierea deficienţelor constatate
-oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor constatate, pentru raioanele în care s-au înregistrat abateri, în celelalte 2 magazine Mega Image.
Principalele nereguli constatate de echipele de control au fost:
●Comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită
●Comercializarea de legume şi fructe cu modificări organoleptice vizibile, fiind improprii consumului uman (lovituri mecanice, prezenta mucegaiului etc.)
●Comercializarea unor preparate din carne (mezeluri şi brânzeturi) cu modificări organoleptice de culoare si consistenţă
●Lipsa igienizării, prezenţa unor acumulări de lichide şi resturi de ambalaje, în spaţiile dintre vitrinele frigorifice de expunere a mărfurilor spre vânzare
●Prezenţa infestaţiei cu gândaci (vii şi morţi, în capcane)
●Utilizarea unor vitrine frigorifice cu zone extinse de rugină, resturi alimentare, resturi de etichete, cu vopsea exfoliată şi cu ventilatoarele încărcate de grăsime şi praf, la raioanele legume-fructe, mezeluri, lactate, ouă, produse congelate
●Comercializarea unor preparate congelate care prezentau cantităţi mari de gheaţă în ambalaje.
" Practic găsim aceleaşi probleme în fiecare zi. Pare că reprezentanţii magazinelor aceluiaşi lanţ - Mega Image, de exemplu - ori nu comunică între ei, ori nu sunt interesaţi de pierderile pe care le au, din cauza amenzilor şi măsurilor aplicate de noi, ori, pur şi simplu, a început să le placă "picătura chinezească"." - Paul Anghel, director general Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.