După un şir de proteste de avertisment, aproape 1.000 de angajaţi de la fabrica de anvelope "Continental Automotive Product" SRL din Timişoara sînt pregătiţi să declanşeze greva generală deoarece patronatul refuză să încheie cu sindicaliştii un contract colectiv de muncă, transmite Rompres.
Pînă în luna aprilie a acestui an, muncitorii de la "Continental" nu au avut voie să-şi înfiinţeze un sindicat în fabrică şi, drept urmare, ei s-au înscris în sindicatul UMT (al Uzinelor Mecanice Auto) afiliat la Cartel Alfa, care a obţinut, prin decizie judecătorească definitivă şi irevocabilă, dreptul de a-i reprezenta în faţa conducerii. Dacă acest deziderat al salariaţilor s-a realizat, liderul de sindicat Zaharia Zbercea a informat că ei mai au o serie de nemulţumiri vizavi de patronul german, în ceea ce priveşte condiţiile foarte grele de muncă, la temperaturi foarte ridicate, obligativitatea de a lucra în flux continuu, fără a se respecta zilele legale de sărbătoare, sîmbăta, duminica sau alte zile declarate libere de Legislativul României, şi neplata acestor ore suplimentare.
Pe de altă parte, directorul general al "Continental Automotive Product" Timişoara, Martin Kleindorf, susţine că orice formă de protest al salariaţilor este considerată ilegală deoarece între patronat şi muncitori există un contract colectiv de muncă.La rîndul său, directorul Direcţiei de Muncă Timiş, Radu Groza, a precizat vineri, pentru Rompres, că respectivul contract colectiv de muncă este datat din 2001 şi, legal, nu mai este valabil deoarece trebuia renegociat anual. Mai mult chiar, în aprilie 2004, conducerea s-a prezentat la Forţele de Muncă pentru semnarea unui nou contract de muncă, alături de cîţiva reprezentanţi ai angajaţilor, dar nu a fost invitat şi sindicatul. Conform lui Radu Groza încheierea legală a unui contract colectiv de muncă, în astfel de condiţii, se poate realiza doar între patronat şi sindicat.
1. romania
(mesaj trimis de lepsa florin în data de 07.02.2020, 10:09)
va rog