Angajatorii au trecut la metode... aproape disperate pentru a recruta personal, o parte consistentă dintre ei au început să afişeze în cadrul anunţurilor salariul pe care îl oferă. În acest ritm este greu de precizat până unde se va ajunge cu transparenţa. O treime (33%) din totalul locurilor de muncă disponibile, în prezent, pe una dintre platformele de recrutare online au salariul afişat, pondere mai mult decât dublă faţă de perioada similară a anului trecut. Potrivit datelor eJobs peste 8.000 de poziţii pentru care companiile caută candidaţi au menţionat în salariul de angajare fie salariul fix, fie un interval salarial. Raluca Dumitra, head of Marketing la eJobs România a declarat: "Ieşirea salariilor din zona subiectelor tabu şi intrarea lor într-o zonă de transparenţă marchează o schimbare majoră pe piaţa muncii, după foarte mulţi ani în care au stat sub semnul confidenţialităţii. Deşi încă nu este obligatorie prin lege publicarea salariilor, angajatorii au început să ia măsurile necesare pentru a face tranziţia mai lină atunci când va veni momentul. Dacă astăzi avem o rată de 33% dintre poziţii cu salariul publicat versus 14%, anul trecut, pe vremea aceasta, ne arată că piaţa este din ce în ce mai pregătită. Datele noastre arată că anunţurile de angajare cu salariul publicat sunt cu 40% mai vizualizate decât celelalte. Cu toate acestea, 31,3% dintre angajatorii care au răspuns întrebărilor din sondaj indică o performanţă de peste 50% a acestor anunţuri. Astfel de rezultate stau în spatele creşterii pe care o vedem în numărul de joburi cu salariul publicat. Cu toate acestea, aşa cum era de aşteptat, nu pentru toate poziţiile există aceeaşi deschidere spre transparenţă, iar angajatorii sunt dispuşi să arate salariul în special pentru joburile entry level. Ar fi fost de aşteptat să vedem în top şi joburile pentru muncitori calificaţi şi necalificaţi, dar şi acele joburi pentru care recrutorii găsesc foarte greu candidaţi şi unde afişarea salariului ar putea încuraja aplicările. Cu toate acestea, cele două categorii se regăsesc în aproximativ 10% dintre răspunsuri".
Un sondaj recent realizat de platforma de recrutare online relevă faptul că principalul motiv pentru care angajatorii au început să facă publice salariile pe care le oferă este legat de faptul că reuşesc să găsească mai repede candidatul potrivit şi să închidă angajarea (34,4% dintre respondenţi au făcut această menţiune), 22% spun că primesc mai multe aplicări, 15,6% că este îmbunătăţită relevanţa candidaţilor, 9,4% au observat că anunţul postat primeşte mai multe vizualizări, iar alţi 9,4% procedează astfel pentru că aceasta este politica stabilită de companie. Totodată, în timp ce 37,5% afirmă că au salariul transparent în primul rând pentru poziţiile de intrare, 21,9% au răspuns că le afişează pentru joburile de specialişti. 31,3% declară că politica de transparenţă se aplică la nivel general, fără diferenţe între nivelurile de carieră vizate. Domeniile care au cele mai multe poziţii cu salariul menţionat în anunţul de angajare sunt: retail, industria alimentară, call center/BPO, imobiliare, construcţii şi telecomunicaţii. O altă categorie de joburi pentru care candidaţii primesc indicii clare despre nivelul salarial oferit sunt cele din afara ţării.