Antares Group, grup de companii cu capital românesc, anunţă inaugurarea primei reţele de staţii de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (GNCV) din România, de-a lungul coridoarelor europene de transport, cu o investiţie totală de 5,2 milioane de euro.
Potrivit unui comunicat de presă al grupului de companii, investiţia se va derula până în 2019 şi beneficiază de o contribuţie nerambursabilă de 4,4 milioane de euro din partea Agenţiei Executive pentru Inovare si Reţele (INEA) din cadrul Comisiei Europene. Proiectul se derulează prin firma Denisson Energy, membră a Antares Group, şi Asociaţia Producătorilor şi Utilizatorilor Gazului Natural Comprimat (CNG Romania).
Dumitru Becşenescu, preşedinte al Antares Group şi preşedinte al Asociaţiei CNG Romania, a declarat: "Aceasta este o alternativă viabilă la combustibilii clasici, prin marele plus pe care îl aduc reducerea drastică a emisiilor de particule, fapt ce contribuie la imbunătăţirea calităţii aerului şi implicit a sănătăţii noastre a tuturor, pe de o parte, şi economia substanţială de costuri cu carburantul pe de altă parte".
Staţiile vor fi amplasate în oraşele principale care sunt tranzitate de coridoarele europene de transport rutier Rhine-Danube: Arad, Timişoara, Deva, Sibiu, Piteşti, Bucureşti, Constanţa şi Orient/East-Med: Drobeta Turnu-Severin şi Craiova.
România era, până acum, singura ţară din Uniunea Europeană care nu deţinea o reţea de staţii de alimentare pentru maşinile pe gaz natural comprimat, deşi există o directivă europeană care spune că, până în 2020, toate statele membre trebuie să aibă astfel de staţii în reţeaua naţională de drumuri, la fiecare 150 de km. "Lipsa de apetit pentru investiţii în acest domeniu a fost justificată de trei factori: absenţa unei pieţe de desfacere, costurile de investitie prea mari, şi, până de curând, o legislaţie nedefinită în domeniu", a mai spus Dumitru Becşenescu.
Conform Atares Group, maşinile pe gaz natural comprimat poluează cu până la 30% mai puţin şi sunt cu 50-70% mai silenţioase decât maşinile cu motor Diesel. O maşină alimentată cu gaz natural comprimat are o autonomie de până la 500 km şi este, în medie, cu 50% mai economică. La capitolul siguranţă, o astfel de maşină se situează pe primul loc datorită faptului că gazul natural comprimat este mai uşor decât aerul, nu este toxic şi se aprinde greu, diminuând considerabil riscul de accidente.