Apple se situează pe prima poziţie a clasamentului Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2022 şi este pe cale să devină primul brand de un trilion de dolari. Cu o valoare a mărcii de 947,1 miliarde de dolari, Apple se remarcă prin gradul ridicat de diferenţiere şi prin diversificarea continuă din portofoliul său de hardware, software şi servicii, potrivit unui comunicat de presă.
Google urcă pe locul doi şi este unul dintre brand-urile cu cea mai rapidă ascensiune în clasament, crescându-şi valoarea mărcii cu +79%, până la 819,6 miliarde de dolari. Suita de aplicaţii Google pentru munca la birou şi pentru productivitate l-a făcut să fie o parte esenţială a vieţii consumatorilor din întreaga lume.
Valoarea combinată a celor mai valoroase 100 de brand-uri din lume a crescut în ultimul an cu 23%, până la 8,7 trilioane de dolari, evidenţiind importanţa de a avea o marcă puternică pe care companiile să se bazeze şi cu care să poată traversacu bine o economie globală aflată într-o situaţie incertă.
Treizeci şi şapte de mărci şi-au îmbunătăţit poziţia în clasament în acest an. În 2022, peste trei sferturi din valoarea brand-urilor provine de la companii din SUA.
Mărcile din categoriile Media şi Divertisment, Furnizori de soluţii pentru companii şi Tehnologie şi cele din diversele categorii de Retail reprezintă peste jumătate din valoarea totală a primelor 100 de mărci.