Grupul italian de produse de lux "Giorgio Armani" SpA a anunţat, ieri, că îşi va reorganiza portofoliul de mărci în trei branduri principale şi, de asemenea, îşi va eficientiza reţeaua de magazine, după ce în 2016 a înregistrat prima scădere anuală a vânzărilor de după 2009, informează Bloomberg, conform Agerpres.
"2016 s-a dovedit un an dificil pentru sectorul de modă şi lux", a informat preşedintele director general Giorgio Armani, într-un comunicat de presă.
Vânzările "Armani Group" au scăzut cu 5% în 2016, la 2,5 miliarde de euro, chiar dacă profitul net a crescut până la 271 milioane de euro, de la 241 milioane de euro, ca urmare a reducerilor de costuri.
Grupul "Armani" a precizat că linia de produse haute couture Prive şi marca Armani/Casa vor fi regrupate sub umbrela mărcii high-end Giorgio Armani, în timp ce marca Emporio Armani va absorbi mărcile Armani Collezioni şi Armani Jeans. În schimb, A/X Armani Exchange va continua să funcţioneze ca o marcă de masă cu un stil mai tânăr şi mai informal.
"După reorganizarea portofoliului de branduri al grupului, numărul de unităţi de retail al celor trei branduri va evolua pe baza noii poziţionări", se arată în comunicatul "Armani".
Grupul italian urmează exemplul altor companii din sectorul modei, precum "Lauren" Corp., "Burberry" şi "Michael Kors Holdings" Ltd., care şi-au restructurat operaţiunile de distribuţie ca urmare a scăderii vânzărilor cu amănuntul în SUA şi creşterii cumpărăturilor online.