Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) anticipează pentru 2017 o evoluţie cu 24% a comerţului online în ţara noastră, la peste 2,5 miliarde de euro, în contextul creşterii numărului de clienţi care apelează la acest tip de canal, dar şi a numărului de magazine şi a ofertei de produse disponibile, potrivit unui comunicat de presă al asociaţiei, trimis Redacţiei.
Florinel Chiş, director executiv ARMO, a declarat: "În continuare există loc de creştere pentru comerţul electronic în România, atât din punctul de vedere al numărului de magazine, al produselor disponibile, al serviciilor adăugate, cât şi al numărului de clienţi care apelează la acest canal şi, implicit, al valorii vânzărilor. Online înseamnă preţuri mai bune, disponibilitate mai bună a produsului şi economie de timp. În plus, comercianţii oferă tot mai mult servicii cu valoare adăugată clienţilor lor, însemnând livrarea gratuită, retur gratuit, opţiunea de a deschide coletul la livrare, sau retur extins, în 30 de zile".
Anul trecut, vânzările derulate în canalul ecommerce au totalizat 2,05 miliarde, în creştere cu 45% faţă de 2015, fiind cea mai importantă creştere din Uniunea Europeană. Între categoriile de produs cu cel mai important avans în vânzări s-au numărat fashion, home&deco, jucării, produse pentru copii, petshop şi articole sportive. În 2017, ARMO se aşteaptă în continuare la creşteri ale vânzărilor pe aceste categorii de produs, dar şi pe zona auto şi bricolaj.
"Estimăm o creştere de 80% în acest an a afacerilor FashionUp, fiind una dintre categoriile cu creşteri peste media comerţului online", a declarat Alin Stanciu, CEO "Fashion UP".
O altă nişă cu evoluţie bună în 2016 şi perspective de creştere şi în 2017 este şi cea a jucăriilor.
George Şerban, general manager "Best Kids", a afirmat: "Pentru anul acesta estimăm un avans de 20% faţă de 2016, depăşind astfel pragul de 4 milioane de euro cifră de afaceri. În această estimare luăm în calcul şi vânzările generate de magazinul BestKids deschis în cel mai nou centru comercial din Cluj, Platinia. Pentru comerţul cu jucării cele mai bune luni sunt decembrie, apoi perioada Paştilor şi Ziua Copilului".
Mihai Bucuroiu, director de dezvoltare pentru magazinul de produse naturiste, bio şi vegane "Vegis", a spus: "Vânzările online de produse naturiste şi ecologice evaluate la 30 de mii de euro în 2016 se bucură de o creşterea susţinută în ultima perioadă. Mizăm pe un avans important şi pentru a doua jumătate a anului când începe, practic, sezonul pentru acest tip de produse. Ne aşteptăm astfel la un avans de 35-40% a cifrei de afaceri în 2017".
În ţara noastră sunt aproximativ 3000 de magazine online active. În prezent, Asociaţia Română a Magazinelor Online pregăteşte lansarea unui program de certificare de tip "Marcă de Încredere (Trustmark)" care să garanteze la nivel european nivelul serviciilor oferite de magazinele româneşti, astfel încât magazinele locale să îşi poată extinde şi creşte business-ul pe piaţa unică europeană.