Asesoft Distribution, una dintre cele mai mari firme de distribuţie de pe piaţa românească de IT, a cumpărat 51% din acţiunile liderului pieţei de comerţ online, eMAG, au anunţat, luni, cele două companii. Nevoia de a atrage un investitor pentru capitalizarea eMag a apărut încă din primăvara anului trecut, iar după mai multe negocieri cu diverşi investitori financiari, decizia acţionarilor a fost de a merge în direcţia unei investiţii strategice, se arată în comunicatul oficial al eMAG.
Acordul dintre cele două companii este unul strict financiar, fiecare dintre acestea continuându-şi independent linia proprie de business şi păstrându-şi focusul pe piaţa pe care activează: Asesoft pe distribuţie şi eMAG pe cea de retail online. Aceasta este cea de-a doua tranzacţie de pe piaţa IT din 2009, după ce, luna trecută, Asesoft a preluat divizia de distribuţie a grupului Flamingo.
Compania eMAG deţine, la ora actuală, o cotă de piaţă de circa 70% din comertul online din România şi a avut, în 2008, o cifră de afaceri de 150 de milioane de euro, dublu faţă de 2007.
Asesoft Distribution a încheiat anul precedent cu o cifră de afaceri de 127 milioane de dolari, în creştere cu 22% faţă de 2007. Pentru anul în curs, estimările oficialilor companiei se cifrează la 130 milioane de dolari. Compania de distribuţie IT are un portofoliu format din peste 1.000 reselleri activi.