Producătorul antivirusului cu acelaşi nume, Avast, a folosit o subsidiară pentru a vinde altor companii datele colectate de la utilizatorii produselor sale.
O investigaţie comună realizată de Motherboard şi PCMag a scos la iveală faptul că Avast a trimis datele colectate de la utilizatorii săi unei subsidiare numite Jumpshot, care, la rândul ei, a vândut aceste date către alte companii.
Lista clienţilor este lungă şi include nume precum Microsoft, Google, Pepsi, Expedia, Intuit, Keurig, Conde Nast, Sephora şi Loreal.
Datele vândute includ istoricul navigării utilizatorilor, de la căutări pe Google şi activitatea din Google Maps, până la site-urile pentru adulţi vizitate.
În teorie, informaţiile vândute nu sunt legate de un anumit nume, însă experţii sunt de părere că identificarea unui anumit utilizator pe baza acestora nu ar trebui să fie foarte dificilă.
Avast ar fi obţinut astfel milioane de dolari, doar prin vânzarea datelor utilizatorilor săi.
Conform unor documente pe care se bazează investigaţia, o singură companie de marketing, numită Omnicom Media Group, a plătit anul trecut peste 2 milioane de dolari pentru un set de date care arată unde dau click utilizatorii pe site-urile pe care le vizitează.
Colectarea datelor este menţionată în regulamentul produselor Avast, însă, cum majoritatea utilizatorilor nu citesc acest regulament când instalează o aplicaţie, aceştia nu aveau habar că datele lor sunt colectate şi vândute.
Avast nu este la prima abatere de acest fel. În urmă cu puţin timp, Mozilla a eliminat două din extensiile pentru Firefox dezvoltate de Avant, după ce s-a constatat că acestea colectează o cantitatea foarte mare de date.