Mai multe bănci olandeze îşi monitorizează insuficient clienţii, permiţându-le acestora să utilizeze conturi pentru spălarea banilor şi alte activităţi penale, conform băncii centrale din Amsterdam (DNB).
"Prea adesea vedem că sectorul bancar acţionează în mod insuficient ca «paznic»", a menţionat DNB într-o scrisoare adresată ministrului olandez de Finanţe, adăugând: "Cercetările noastre arată că mai multe bănci desfăşoară o monitorizare defectuoasă a clienţilor şi a tranzacţiilor". DNB nu a numit băncile la care face referire.
Scrisoarea DNB vine după ce banca olandeză "ING Groep" a fost amendată cu 775 de milioane de euro la începutul acestei luni pentru că nu a depistat tranzacţii dubioase ale clienţilor săi.
Purtătorii de cuvânt ai "ABN Amro" şi "Rabobank", celelalte două bănci mari din Olanda (după ING) au informat că au depus eforturi semnificative în încercarea de a preveni spălarea banilor. Ambele au refuzat, însă, să comenteze constatările băncii centrale.