Vânzările grupului farmaceutic Bayer au crescut cu până la 0,9% în al doilea trimestru, la 10,458 milioane euro, faţă de 10,36 milioane euro în perioada similară a anului trecut, potrivit unui comunicat trimis ieri redacţiei.
Ajustate la efectele valutei şi de portofoliu, încasările au sporit cu 6,3%. EBITDA s-a majorat cu 14,5 procente, până la 1,473 milioane euro (T2 2013: 1,287 milioane euro).
Grupul a plătit taxe speciale în valoare de 48 milioane euro (T2 2013: 256 milioane euro). EBITDA, înaintea materialelor speciale, a scăzut cu 1,4 procente, la 1,521 milioane euro (T2 2013: 1,543 milioane euro).
În ciuda efectelor negative ale valutei de aproximativ 160 milioane de euro sau de aproximativ 7 procente, EBITDA înaintea materialelor speciale s-a îmbunătăţit cu 1%, la 2,217 milioane euro (T2 2013: 2,195 milioane euro), după cheltuielile de cercetare şi dezvoltare, care au atins valoarea de 70 de milioane de euro. Venitul net a urcat până la 13,3 procente, la 953 milioane de euro (T2 2013: 841 milioane de euro). Câştigurile de bază pe acţiune au stagnat faţă de acelaşi trimestru al anului anterior, la 1,53 euro (T2 2013: 1,54 euro).
Fluxul de lichidităţi brut în al doilea trimestru al anului 2014 a avansat la 1,5 procente, până la valoarea de 1,705 milioane euro (T2 2013: 1,680 milioane euro), datorită îmbunătăţirii în EBITDA, în timp ce fluxul de lichidităţi net a înaintat la 4,2 procente, la 1,601 milioane euro (T2 2013: 1,536 milioane euro). Datoria financiară netă a crescut de la 9,1 miliarde de euro, la 31 martie 2014, la 9.9 miliarde de euro, la 30 iunie 2014, se mai arată în comunicat.
Bayer activează în domeniul sănătăţii, nutriţiei şi al materialelor de înaltă tehnologie. În anul fiscal 2013, compania a avut la nivel de grup 113.200 angajaţi şi a înregistrat vânzări în valoare de 40,2 miliarde de euro. Cheltuielile de capital se ridicau la 2,2 miliarde de euro, în timp ce cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare au fost de 3,2 miliarde de euro.