Carrefour a decis să pună capăt interesului său într-o posibilă alianţă cu Auchan, după ce retailerii francezi au avut discuţii exploratorii în ultimele luni, a anunţat ieri publicaţia Le Figaro, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Decizia a fost luată joi de Comitetul strategic al Carrefour, la recomandarea directorului general Alexandre Bompard, care a considerat că un potenţial acord cu Auchan ar fi prea complex, susţine Le Figaro.
Reprezentanţii Carrefour şi Auchan nu au comentat informaţia.
O altă publicaţie franceză, Le Monde, informa luna trecută că Bompard examinează opţiuni pentru consolidarea sectorului, iar grupul său a avut discuţii cu familia Mulliez, care controlează Auchan.
Le Monde a precizat că, atât Carrefour, cât şi Auchan au refuzat să comenteze informaţiile privind discuţiile dintre cele două companii privind o posibilă tranzacţie. De asemenea, Ministerul de Finanţe de la Paris nu a dorit să comenteze.
În iunie, Carrefour anunţa că a început să ia în considerare o posibilă consolidare, sau vânzări de active, sau alianţe ale subsidiarelor sale străine, dar nu a luat o decizie privind vânzarea oricăror active.
În ianuarie, Alimentation Couche-Tard din Canada a renunţat la oferta sa de 16,2 miliarde de euro pentru Carrefour, după ce Guvernul francez s-a opus tranzacţiei, citând temeri privind securitatea alimentară.
Luna trecută, Carrefour a anunţat că doi reprezentanţi ai Financiere Agache, Alexandre Arnault şi Nicolas Bazire, au demisionat din funcţia de membri ai Consiliului de Administraţie. Demisiile vin după ce miliardarul Bernard Arnault a vândut participaţia de 5,7% pe care o deţinea la Carrefour, prin holdingul său Financiere Agache, obţinând 724 milioane de euro în urma tranzacţiei.
De asemenea, Carrefour a anunţat că-l va numi pe Arthur Sadoun, preşedinte-director general al companiei de publicitate Publicis, ca director şi membru independent al Board-ului, iar aprobarea numirii ar putea fi făcută la viitoarea adunare a acţionarilor.
Decizia lui Bernard Arnault de a-şi vinde participaţia este surprinzătoare, ţinând cont de atractivitatea realinierii geografice a Carrefour, afacerile din Taiwan şi Europa de Est urmând probabil să fie vândute pentru ca grupul să se concentreze pe pieţele sale de bază din Europa Occidentală şi Brazilia, a apreciat Bryan Garnier, analist la Clement Genelot. Acesta consideră că decizia reprezintă un semnal negativ.
Carrefour a realizat o cifră de afaceri de 78,609 miliarde de euro în 2020, în creştere cu 7,8% în termeni comparabili faţă de 2019. La finele anului trecut, grupul Carrefour avea un număr total de 13.048 magazine, dintre care 369 în România.
1. Asta ar mai lipsi...
(mesaj trimis de anonim în data de 10.10.2021, 11:58)
Asta ar mai lipsi... un monopol in domeniul distributiei de mancare in marile orase...
Stai si te minunezi ce le mai bese mintea...
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.10.2021, 12:18)
Oricum pe Romania AVEM CARTEL!!!
Si nimeni nu se sesizeaza!
Am istoric de preturi de peste 10 ani la marile companii din piata (istoricul de preturi le poate verifica simpu si consiliul de concurenta) si de observa din satelit variatiile de preturi la diferite produse facute cu intelegere!!
Gen eu cresc aici cu cresti acole; eu scad aici tu scazi acolo ... iar cosul total de consum tot la cote inalte se tine!
semnat comenturi "cretine"