Strategia de securitate pe internet trebuie să devină una pe mai multe nivele, astfel încît ea să asigure protecţia împotriva noilor atacuri cu viruşi, susţin reprezentanţii companiei "SurfControl" din Anglia. Cel mai recent lansat virus - "Scob", de tip "cal troian", atacă reţelele de calculatoare, combinînd trei moduri diferite. În primul rînd, virusul exploatează o slăbiciune a browser-ului "Microsoft's Internet Explorer". În pasul următor, virusul instalează în PC-ul utilizatorului un program care va memora toate tastele apăsate, precum şi ordinea lor, iar, într-o ultimă etapă, trimite datele unui site internet din Rusia. În acest fel, "Scob" fură informaţii legate de conturile bancare şi parolele aferente. De asemenea, "Scob" permite hackerilor să aibă control la calculatorul infectat, pentru că trimite înapoi şi alte informaţii personale din calculator.
La sfîrşitul săptămînii trecute, "Microsoft" a lansat un software gratuit, disponibil pe internet, care elimină slăbiciunea browser-ului "Internet Explorer". De fapt, noul program opreşte o funcţie din sistemul de operare "Windows", în loc să repare eroarea din sistem. Totuşi, Stephen Toulouse, managerul programului de securitate din "Microsoft's Security Response Center", a declarat publicaţei "Washington Post" că "Microsoft" are în lucru un patch (program) care să repare această vulnerabilitate.
O strategie de securitate nu înseamnă mai multe programe anti-virus sau firewall, susţine preşedintele "SurfControl", Kevin Blakeman. Modalităţile actuale de atac sînt complexe, folosind programe software mai sofisticate, care pot trece de protecţia clasică. În opinia preşedintelui "SurfControl", companiile se pot proteja numai combinînd managementul securităţii datelor cu o creştere a protecţiei reţelei de calculatoare, precum şi prin educarea angajaţilor.
"SurfControl" din Marea Britanie este cea mai mare companie care oferă, la nivel internaţional, soluţii de filtrare a datelor trimise prin e-mail. Printre partenerii "SurfControl" se numără "Cisco", "Check Point", IBM, "Research In Motion" şi "Nokia". Compania are mai mult de 450 de angajaţi în Asia, Europa şi Statele Unite ale Americii.