Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat în primele nouă luni o cifră de afaceri de 462,3 milioane lei, în creştere cu 4% faţă de cea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut, aproape 60% fiind generată de producătorul de carne de pui Agricola Internaţional. În primele nouă luni ale anului trecut, Agricola Bacău a avut afaceri de 445,88 milioane lei.
Agricola Internaţional a raportat o creştere a cifrei de afaceri de 8% în perioada analizată, ajungând la 269,18 milioane lei.
"Creşterea vânzărilor de carne de pasăre cu 3.300 de tone faţă de perioada similară a anului trecut (un plus de 13% în volum) reflectă obiectivele companiei pentru acest an. Aş sublinia că trimestrul al treilea al acestui an marchează câteva recorduri interne: am vândut în iulie-august-septembrie 9900 tone carne de pasăre, iar în luna septembrie 3525 tone de carne de pui", a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola.
El a adăugat că, în august, Agricola a început exportul de produse din carne calibrate (greutate egalizată) în Marea Britanie.
Pe segmentul de mezeluri, vânzările realizate de firma Salbac au crescut, în primele nouă luni ale acestui an, cu 11% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, în condiţiile unor cantităţi totale constante. Diferenţiat pe grupe de produs, în timp ce vânzările de preparate şi mezelurile fiert-afumate au scăzut în valoare cu 14%, vânzările de salamuri crud-uscate continuă ascensiunea din ultimii ani şi înregistrează o creştere valorică de 18% (+ 19% creştere în volume).
Potrivit datelor companiei, citate de Mediafax, Agricola deţine o cotă de piaţă de 18% în valoare şi 13% în volum pe segmentul de salamuri crud-uscate, iar salamul de Sibiu are o cotă de piaţă valorică de 52,6% şi o cotă în volum de 50,4%.
La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, fabrica Europrod a obţinut în primele nouă luni o creştere a vânzărilor de 18%, pe fondul volumelor mai mari comercializate pe pieţele externe, preponderent în Danemarca şi Franţa.
De asemenea, Avicola Lumina Constanţa a comercializat peste 43 milioane de ouă pentru consum, respectiv cu 24% mai multe decât anul trecut, reuşind şi o creştere a preţului mediu de 14% faţă de perioada de referinţă, în contextul în care anul trecut preţul ouălor pe piaţa internă s-a situat sub preţul de producţie. Grupul este controlat de mai mulţi investitori români, printre care Gheorghe Antochi.