Cifra de afaceri netă a producătorului de bere Heineken a scăzut anul trecut cu 5% în comparaţie cu 2012, până la 1,12 miliarde lei (254 milioane euro), potrivit unui comunicat trimis astăzi redacţiei.
Onno Rombouts, Managing Director Heineken România, a declarat: "2013 a fost un an dificil, în care vremea nefavorabilă, nivelul scăzut de încredere al consumatorilor şi majorarea accizei au dus la o scădere a pieţei de bere în România. În ciuda acestor condiţii economice dificile, ne-am menţinut poziţia de lideri pe piaţă cu ajutorul portofoliului puternic, a investiţiilor în mărci şi a inovaţiilor. Cota noastră de piaţă în valoare a crescut, dovedind faptul că strategia noastră pe termen lung continuă să dea rezultate bune".
Heineken este cel mai mare producător de bere din Europa şi al treilea din lume în ceea ce priveşte volumul. În ţara noastră, compania are peste 1.100 şi fabrici în: Craiova, Constanţa, Miercurea Ciuc şi Târgu Mureş.
Surse din presă transmit că, anul trecut, consumul de bere a scăzut anul trecut cu 10%, atingând un volum de 16,3 milioane de hectolitri. Astfel, un român a consumat, în medie, 81 litri de bere, faţă de 90 litri în 2012.
Aproximativ 53,2% dintre români au preferat berea la PET (în creştere cu 0,7 puncte procentuale faţă de 2012), consumul de bere la sticlă a scăzut cu aproape 2 puncte procentuale, la 26,3%, iar consumatorii de bere la doză au reprezentat 17,1% din piaţă, cu 1,3 puncte procentuale mai mult faţă de anul precedent. Berea la butoi a acoperit 3,4% din piaţă, cu 0,1 puncte procentuale mai puţin faţă de 2012.