• Printre ofertanţi se numără oamenii de afaceri braşoveni Călin Costan şi Marcel Butuza, dar şi compania Electrica Serv, o filială a producătorului şi distribuitorului energiei electrice Electrica SA
Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Mihai Pascu, a anunţat, ieri, că pentru realizarea pistei viitorului Aeroport Internaţional Braşov Ghimbav au fost depuse cinci oferte, în mare parte de către companii autohtone - SC PA&CO International SRL Oituz (Bacău), Electrica Serv SRL, Asocierea SCC Napoca SA, ICCO Energ SRL (controlată de Călin Costan) şi Transproiect SA, Vectra Service SRL (controlată de Marcel Butuza) şi Asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA (cu firma mamă în Barcelona), Conforest SA şi Geoarc SRL.
Vicepreşedintele CJ a mai anunţat că în cel mult "zece zile - două săptămâni" va fi anunţat câştigătorul licitaţiei, deşi legea oferă un termen mai rezonabil, de 20 de zile. "Ne dorim ca lucrările de proiectare şi construcţie a acestei piste să înceapă cât mai repede, pentru că vorbim din 1993 de aeroport la Braşov, dar până acum fie nu a fost voinţă politică, fie au fost tot felul de piedici care ne-au fost puse în realizarea proiectului". Totodată, Mihai Pascu a mai remarcat: "În acest an ni s-a respins documentaţia necesară licitaţiei de două ori, fiind nevoiţi să luăm procedura de la zero, dar pe 11 iunie (n. red. - a doua zi după alegerile locale) - coincidenţă sau nu, dar eu nu mai cred în coincidenţe după 20 de ani de lucru în Consiliul Judeţean - a fost respinsă ultima contestaţia şi procedura a putut fi reluată".
• Banii pentru exproprieri sunt în conturi
Totodată, Mihai Pascu a mai anunţat că banii pentru exproprierea terenurilor necesare realizării aeroportului au fost deja puşi în trei conturi escrow la BCR, urmând ca aceştia să ajungă în conturile proprietarilor expropriaţi odată cu semnarea documentaţiei necesare. "Este vorba despre 10 milioane de lei pentru persoanele fizice şi de o sumă de peste 2,4 milioane de euro ce va ajunge la Primăria Ghimbav", a explicat Pascu. Primăria Ghimbav ar urma să intre în asociere cu Consiliul Judeţean Braşov în viitoarea firmă care va opera aeroportul, participarea sa la capital fiind tocmai contravaloarea terenurilor amintite.
• Pista, în 14 - 18 luni
Termenul de execuţie este, potrivit sursei citate, de 14 - 18 luni. "Va fi selectată oferta cu preţul cel mai mic şi cu durata de execuţie cea mai redusă", a mai precizat vicepreşedintele CJ Braşov.
Conform anunţului publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) este vorba despre proiectarea şi execuţia suprafeţelor de mişcare aeroportuare, urmând a se efectua construcţia pistei de aterizare-decolare pe amplasamentul aflat în administrarea Consiliului Judeţean Braşov. Valoarea lucrărilor este de 17,7 milioane de euro pentru realizarea acesteia.
"Garanţia de participare este de 1,29 milioane de lei şi trebuie depusă până la ora şi data deschiderii ofertelor. Perioada de valabilitate a garanţiei de participare va fi egală cu perioada de valabilitate a ofertei, respectiv 90 de zile. Neprezentarea garanţiei de participare determină respingerea ofertei", se mai arată în documentaţia publicată pe SEAP.