Stadiul lucrărilor la varianta ocolitoare a localităţii Mihăileşti (judeţul Giurgiu) a ajuns, la ora actuală, la 20%, în creştere de la începutul anului, când progresul fizic al lucrărilor era de 4%, potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Stadiul lucrărilor a fost constatat cu ocazia vizitei inopinate efectuate vineri la şantierul în cauză de către secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Mircea Biban, şi directorul general al CNAIR, Ştefan Ioniţă.
Sursa citată precizează: "Cu această ocazie s-a constatat din nou o slabă mobilizare a constructorului în şantier, ceea ce a făcut ca la ora actuală progresul fizic al lucrărilor să ajungă la doar 20%. A fost remarcată însă o creştere semnificativă faţă de începutul anului, când progresul fizic al lucrărilor era de 4%. Reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi cei ai CNAIR S.A i-au cerut Antreprenorului să prezinte un raport de recuperare a întârzierilor şi i-au transmis că sunt programate vizite săptămânale în acest şantier, pentru monitorizarea progresului fizic real al lucrărilor".
Secretarul de stat în ministerul transporturilor, Mircea Biban le-a atras atenţia constructorilor că trebuie să fie conştienţi de obligaţiile contractuale pe care le au, având în vedere inclusiv faptul că plăţile către aceştia sunt achitate la zi, de către CNAIR, se mai arată în comunicat.
Contractul pentru construcţia Variantei ocolitoare a localităţii Mihăileşti, în valoare de aproximativ 31 de milioane de lei, fără TVA, a fost semnat în aprilie 2016 între CNAIR S.A şi Asocierea "Copisa Constructora Pirenaica" S.A. - "Copisa Construcţii" SRL.
Construcţia acestui proiect, cofinanţat din POIM 2014-2020, a început în luna iulie 2016 şi ar fi trebuit să fie încheiată în vara acestui an, dar în condiţiile actuale se estimează finalizarea lucrărilor în primul semestru al anului viitor.
Proiectul care are o lungime totală de 3,18 kilometri de drum naţional configurat la patru benzi, include construcţia a două intersecţii tip T şi a unui sens giratoriu, care urmează să asigure legături cu DN6 şi DJ 412A.