Compania de recuperare a creanţelor "Coface" a primit spre rezolvare un număr de 38.000 de cazuri, în creştere cu 115%, comparativ cu anul precedent.
Valoarea sumelor colectate de către "Coface" anul trecut a crescut mai repede decât numărul datornicilor, cu 130% atingând nivelul de 118 milioane de lei.
"Pe fondul creşterii economice şi a veniturilor populaţiei şi în special al noilor proceduri de colectare implementate în 2006, am reuşit să creştem rata de succes în procesul de recuperare cu 15% faţă de anul precedent. Ne-am propus pentru acest an să intensificăm investiţiile în infrastructură IT de ultimă oră şi în formarea profesională a experţilor în
Ca şi repartizare geografică, 12% din cazuri provin din Bucureşti, urmate de cele din Iaşi, Dolj şi Vaslui. Cele mai multe dintre cazurile primite de "Coface" au o vechime cuprinsă între 90-180 zile întârziere. Din punct de vedere al distribuţiei portofoliului, 51% din cazurile colectate provin din credite de consum, iar 44% din credite de nevoi personale. Din cazurile primite de Coface, 77% sunt cazuri rezultate din credite fără giranţi, acest procent foarte mare fiind cauzat în principiu de competiţia din sistemul bancar care determină instituţiile financiare să acorde credite fără a-şi lua toate măsurile de precauţie necesare.
Companiile care apelează la "Coface" pentru a-şi recupera creanţele de la presoane fizice sunt în special din sectorul financiar-bancar, asigurări şi telecomunicaţii.
În ultimul timp cultura recuperării creanţelor de la persoanele fizice s-a dezvoltat foarte mult, instituţiile financiare externalizând spre colectare către agenţiile specializate portofolii din ce în ce mai largi. Circa 85% din cazurile de recuperare de la persoane fizice de la Coface au valoarea sub 1.000 euro.