Gigantul american Colgate-Palmolive Co., cu operaţiuni pe segmentul îngrijirii personale şi a locui-n-ţei, va plăti 1,5 miliarde de euro (1,69 miliarde de dolari) pentru achiziţia diviziei de îngrijire a pielii deţinută de compania franceză Laboratoires Filorga Cosmetiques, potrivit Reuters.
Filorga produce creme antirid pe care le distribuie în peste 60 de ţări, cele mai mari pieţe de desfacere fiind Franţa, Italia, Spania şi China.
"Această achiziţie oferă Colgate posibilitatea să intre în canalele de distribuţie destinate călătorilor, în special cele din Asia, care sunt de amploare şi au creşteri rapide", a afirmat directorul general al Colgate-Palmolive, Noel Wallace.
Tranzacţia este aşteptată să fie finalizată în trimes-trul al treilea din 2019 şi va fi finanţată cu o combinaţie de numerar şi datorii, care nu vor afecta profitul pe acţiune al companiei în anul curent, conform anunţului Colgate.
Compania americană vrea să-şi extindă activităţile pe partea premium a domeniului îngrijirii personale, după ce în 2017 a achiziţionat brandurile de îngrijire a pielii PCA Skin şi EltaMD.
În tranzacţia cu Filorga, Citigroup a fost consilier financiar pentru Colgate, în timp ce Goldman Sachs şi BNP Paribas au oferit consultanţă societăţii Filorga.