Comerţul electronic în rândul companiilor din România reprezintă doar 8% din media din Uniunea Europeană, potrivit unui studiu Eurostat. Astfel, doar 0,5% dintre companiile cu peste zece angajaţi fac comerţ prin Internet, faţă de 4% media UE. Cel mai rău la acest capitol se situează Slovacia, unde comerţul electronic în rândul companiilor este zero, iar în Bulgaria de 0,1%.
Cele mai multe companii din spaţiul UE, care utilizează comerţul electronic, se află în Irlanda (9,1% dintre companii), Marea Britanie (6%) şi Norvegia (6,4%). Indicatorul a fost calculat ca procent din cifra de afaceri a companiilor cu peste 10 angajaţi. Specialiştii estimează că volumul tranzacţiilor on-line în România se va tripla în 2007, faţă de anul precedent, după ce, în primul trimestru din 2007, valoarea a depăşit cinci milioane euro. În prezent, în România există aproximativ 1.500 de magazine online, dintre care circa 800 acceptă plata prin online card. Volumul total al tranzacţiilor electronice în 2006 a fost de 10 milioane de euro.