Autoritatea de reglementare a Concurenţei din Franţa a amendat cu suma record de 951,2 milioane de euro (1,17 miliarde dolari) companii majore, printre care "L'Oréal" şi "Unilever", pentru că au fixat preţurile unor produse de larg consum. Amenzile au fost stabilite în cazuri separate. Unul dintre acestea implică produse de curăţenie, iar altul - produse de igienă personală. Din suma mai sus menţionată, producătorul francez de cosmetice "L'Oreal" va plăti cea mai mare amendă - 189,5 milioane de euro. Compania anglo-olandeză "Unilever" a primit o sancţiune de 172,5 milioane de euro. "L'Oreal" şi "Unilever" vor ataca decizia autorităţii de reglementare.
"Reckitt Benckiser Group" Plc din Marea Britanie a primit o amendă de 121 milioane de euro, "Henkel" AG din Germania - de 109,2 milioane de euro, "Procter & Gamble" Co. din SUA - de 78,9 milioane de euro, "Beiersdorf" AG din Germania - de 72,1 milioane de euro, "Colgate-Palmolive" Co. din SUA - de 46,7 milioane de euro, SCA "Tissue France" SAS din Franţa - de 45 milioane euro. În acest caz, divizia "Gillette" din cadrul "Procter & Gamble" a fost sancţionată cu 74,9 milioane de euro.
"Practicile au fost deosebit de grave, dacă avem în vedere nu doar caracterul lor secret, ci şi natura lor: practici concertate care privesc denaturarea principalelor componente ale negocierilor comerciale, în special evoluţiile preţurilor", potrivit autorităţii.