Vânzările "Coty România", reprezentanţa companiei americane "Coty Cosmetics", ar putea creşte cu 2-3% în actualul an fiscal, iulie 2010- iunie 2011, de la 20 milioane dolari în exerciţiul anterior, a declarat directorul general al companiei, Răzvan Afenduli.
"Coty România" a înregistrat în primul semestru fiscal, respectiv în perioada iulie-decembrie 2010, vânzări în valoare de 12 milioane de dolari, informează Mediafax. În intervalul iulie 2009-iunie 2010 vânzările companiei au stagnat, la circa 20 milioane dolari, iar profitul operaţional înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizări (EBITDA) a crescut cu 7%, la peste un milion de dolari.
Domnul Afenduli a spus: "În anul fiscal trecut, s-au simţit efectele scăderii puterii de cumpărare şi vânzările companiei au stagnat. Însă, s-a întâmplat un lucru foarte bun, acela că nu am scăzut, deşi piaţa cosmeticelor a înregistrat o scădere. Cred că am reuşit să obţinem acest rezultat pentru că nu am tăiat agresiv bugetul de marketing, am continuat să promovăm fiecare marcă şi fiecare lansare importantă. Susţinerea mărcii este cu atât mai importantă când perioada este mai dificilă". "Coty" investeşte anual aproximativ 15-20% din cifra de afaceri în marketing.
Directorul "Coty România" a mai declarat că piaţa de profil a înregis-trat, în intervalul iulie 2009-iunie 2010, scăderi pe majoritatea segmentelor, printre care apă de toaletă (30%), deodorante (8-9%) şi after-shave-uri (10%). Un segment care nu a înregistrat reduceri a fost cel al gelurilor de duş. Piaţa totală a cosmeticelor din România se ridică la aproximativ 500 milioane de euro, a precizat Răzvan Afenduli.
Domnia sa a completat: "Vorbim de o piaţă pe care în afară de luna iunie a anului 2010, când vânzările totale pe retail au avut o creştere pe fondul anunţării creşterii TVA, în toate celelalte luni piaţa de retail a scăzut, ducându-se foarte mult către o scădere de două cifre. Semestrul al doilea din 2010 a fost chinuitor de dificil pentru piaţa cosmeticelor".
Directorul general al "Coty" a adăugat că una dintre principalele probleme întâmpinate pe piaţa de profil a fost reprezentată de întârzierile operatorilor din retailul tradiţional la achitarea facturilor către furnizori: "În ultimele şase luni ale anului trecut nu am avut neapărat insolvenţe record, dar ne-am confruntat cu întârzieri mari la plată. Retailul tradiţional a scăzut dintr-o nesiguranţă. De asemenea, preţurile fiind mai mari decât în retailul modern, piaţa s-a polarizat către acesta".
Şi în retailul modern companiile din industria cosmeticelor au avut probleme anul trecut, din cauza promoţiilor impuse de retaileri. Domnul Afenduli se aşteaptă la o revenire a pieţei de profil în al doilea semestru din 2011.