DE LA INTRAREA PE PIAŢA ROMÂNEASCĂ, Investiţiile editurii "Mladinska" au ajuns la 1 milion de euro

Cosmina Capalău
Ziarul BURSA #Companii #Media-Advertising / 11 septembrie 2009

Vesna Virant, Country Manager "Mladinska" România: "Targetul nostru în ceea ce priveşte editura vizează atingerea unei cote de 5% din piaţa românească".

Vesna Virant, Country Manager "Mladinska" România: "Targetul nostru în ceea ce priveşte editura vizează atingerea unei cote de 5% din piaţa românească".

(Interviu cu doamna Vesna Virant, Country Manager al editurii "Mladinska" în ţara noastră)

Reporter: Editura "Mladinska" este prezentă în ţara noastră din 2006, iar prima librărie a fost des­chisă în primăvara acestui an. Care sunt, în continuare, planurile de extindere în ţara noastră?

Vesna Virant: Iniţial, planurile noastre de extindere în România vizau inaugurarea a 12 locaţii pe o perioadă de 5 ani, însă, de când piaţa s-a schimbat, planurile de investiţii s-au suspendat temporar. Dar în general, piaţa românească, din punctul de vedere al grupului nostru, este foarte interesantă şi principala acţiune de extindere va continua. În acelaşi timp, dacă vorbim despre locaţiile pentru noile librării, acestea vizează marile oraşe, în general centrele de shopping cu o varietate de brand-uri pentru familie.

Reporter: Investiţia în prima librărie "Mladinska", din Bucureşti, a fost de 300.000 de euro. La cât se ridică investiţiile totale ale editurii în România, de cand a intrat pe această piaţă?

Vesna Virant: Investiţiile se cifrează în jurul a 1 milion de euro, dacă luăm în considerare investiţia efectivă realizată în aducerea pe piaţa din România a unor proiecte valoroase, unicat, precum "Vindecarea Alternativă", "Vegetariana", "Infopedia". Cu siguranţă, însă, cea mai importantă investiţie rămâne cea în deschiderea primei librării care poar­tă numele Mladinska, amplasată în Militari Shopping Center.

Reporter: Ce buget aţi alocat, în 2009, pentru extinderea reţelei de librării?

Vesna Virant: Bugetul destinat punerii bazei diviziei de retail în România, în anul 2009, a vizat, în principiu, deschiderea locaţiei din Militari Shopping Center, fiind în acelaşi timp şi un test important pentru noi, pentru a lua contact cu reacţia vizitatorilor şi a pieţei de carte, faţă de conceptul pe care dorim să-l implementăm pe piaţa din Româ­nia. Din feedback-ul primit de la clienţi se pare că am trecut cu brio acest test şi vom continua să fim diferiţi pe acest segment.

Reporter: Ce pondere are piaţa românească în afacerile editurii?

Vesna Virant: România este cea mai tânără dintre pieţele pe care grupul "Mladinska" activează. Ar fi puţin nedrept să comparăm cifrele obţinute în 65 de ani de tradiţie pe alte pieţe cu evoluţia avută în ultimii doi ani în România. Ceea ce pot spune cu tărie este faptul că piaţa româneas­că este atractivă pentru planurile de dezvoltare ale grupului din care facem parte.

Reporter: Care este strategia câştigătoare în faţa concurenţei? Dar în faţa crizei economice?

Vesna Virant: Strategia pe care se bazează "Mladinska" pentru a se menţine pe piaţa de carte nu vizează în mod special concurenţa, ci mai mult pune accentul pe satisfacerea cititorilor. Astfel, încercăm să-i stimulăm foarte mult prin titluri atractive şi în acelaşi timp interesante, dar şi prin preţuri avantajoase. Clienţii sunt foarte importanţi pentru noi şi tocmai de aceea este ideal să le aducem aproape acum, în mijlocul crizei, un mediu plăcut de relaxare prin citit, prin accesibilitatea cărţilor şi, de ce nu, să le creem, prin sloganul nostru, "The Home of Good Stories", un adevărat colţ de cultură. În acest moment ne pregătim şi pentru începerea noului an şcolar şi de aceea am adus pentru cei mici titluri foarte interesante, atent selectate.

Reporter: Pe ce categorii de publicaţii vă bazaţi în ceea ce-i priveşte pe clienţii români?

Vesna Virant: Ca şi pentru celelalte categorii de produse, interesul pentru cărţi s-a diminuat în ultima perioadă. Şi acum, este cu atât mai important să-i informăm pe cititorii noştri ce cărţi să achiziţioneze astfel încat cu ajutorul acestora să găseas­că informaţiile necesare pentru a preveni problemele. Şi când spun asta mă refer în special la cărţile despre sănătate care sunt cele mai căutate şi achiziţionate de către clienţii care vor să găsească soluţiile cele mai eficiente în prevenirea bolilor.

Cele mai vândute cărţi rămân "Infopedia" - cea mai mare enciclopedie de pe piaţa din România, "Eurodicţionar" care cuprinde 7 limbi de circulaţie europeană şi "Vindecare alternativă", care a fost publicată la sfârşitul anului trecut .

Reporter: Ce anume vă diferenţiază de ceilalţi jucători de pe aceas­tă piaţă, atât în ceea ce priveşte activitatea editorială, cât şi deţinerea de librării?

Vesna Virant: Editura "Mladinska" şi-a propus sa comercializeze produse şi servicii cu scop educaţional, astfel încât să se poziţioneze pe piaţă ca o editură profilată pe producţia de cărţi şi materiale educaţionale.

În ceea ce priveşte librăria, am vrut să aducem un concept nou pentru zona respectivă. Şi, pe lângă spaţiul de peste 400 mp care cuprinde o varietate de titluri ale principalelor edituri din România, am creat şi un loc de joacă pentru copii, animat săptămânal de mascota unui personaj de poveste.

Reporter: La ce rezultate vă aşteptaţi în acest an, având în vedere lansarea reţelei de librării?

Vesna Virant: Targetul nostru în ceea ce priveşte editura vizează atingerea unei cote de 5% din piaţa românească, dar ca şi retailer este încă prea devreme să discutăm, având în vedere că librăria a fost lansată de puţin timp. Însă, de când toată lumea vorbeşte despre acest declin al pieţei din toate punctele de vedere, nu pot să dau un pronostic exact asupra rezultatelor pe care le vom avea la sfârşitul acestui an. De exemplu, anul trecut am deţinut aproximativ 0,6% din piaţă, ca şi editură.

Editura slovenă "Mladinska Knjiga" este, în prezent, cel mai mare editor din Europa de Sud-Est, desfăşurând activităţi în şapte state, între care şi România. Doamna Vesna Virant, Country Manager al editurii în ţara noastră, ne-a acordat un interviu în care ne-a expus planurile de extindere ale editurii, precum şi câteva date referitoare la investiţiile "Mladinska" pe piaţa editorială românească.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Cititorii sunt pacaliti cu campanii publicitare nesolicitate, care ajung la cutia postala promitandu-le castiguri aiuritoare. In schimb, colaboratorii nu sunt platiti la timp sau deloc, iar cartile pline de greseli se vand si la de 3 ori valoarea lor reala. Daca asta e business, atunci succesuri !

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb