• Salariaţii fabricii de la Braşov încep azi negocierea compensaţiilor pe care le vor primi din partea companiei
La începutul acestei săptămâni, la Viena a avut loc reuniunea extraordinară a Comitetului Coordonator al Comitetului European de Întreprindere Kraft. Fabrica de la Braşov a fost reprezentată de Dragoş Grigore. Scopul acestei reuniuni extraordinare a fost decizia companiei Kraft de a închide fabrica din Braşov şi de a reloca o parte din producţie la Svoge în Bulgaria.
Anterior acestor discuţii, reprezentanţii salariaţilor Kraft Foods România au cerut să li se răspundă la 11 întrebări punctuale legate de motivaţia închiderii capacităţii de producţie, riscul de a pierde anumite branduri locale, limitarea dezvoltării în Bulgaria din cauza zonei respective cu potenţial redus - Svoge fiind un orăşel de provincie cu un număr mic de locuitori. Salariaţii consideră că acestor întrebări şi multor altora conducerea regională Kraft le-a răspuns "într-o manieră nemulţumitoare", Comitetul Coordonator arătându-se "profund dezamăgit de această decizie, cât şi de faptul că nu a fost anunţat acest lucru în timp util şi cu o analiză serioasă".
Decizia Kraft Foods România de a închide fabrica de la Braşov este definitivă, iar Comitetul Coordonator îi asigură pe angajaţii fabricii "de întreg sprijinul pentru obtinerea unui pachet social la disponibilizare care să fie în concordanţă cu toate politicile Kraft la nivel internaţional".
Negocierile pentru obţinerea pachetului social vor începe astăzi, se arată într-un comunicat al reprezentanţilor angajaţilor.
Disponibilizările încep în mai 2009
Kraft Foods va închide până la finele anului viitor fabrica de ciocolată de la Braşov, aceasta fiind singura unitate de producţie la nivel local a companiei.
Cei 440 de angajaţi ai fabricii vor fi disponibilizaţi în mai multe etape, începând din luna mai a anului viitor. Potrivit Doinei Cavache, Corporate Affairs Manager al Kraft Foods România, motivul închiderii fabricii este imposibilitatea dezvoltării capacităţilor de producţie. "Dezvoltarea puternică a afacerii Kraft Foods România din ultimii ani a generat nevoi suplimentare de capacităţi de producţie", declară şi Lachlan Grave, Director General al Kraft Foods România. "Datorită limitărilor de spaţiu în clădirile exis-tente şi locaţiei unităţii de producţie Kraft în mijlocul oraşului, creşterea capacităţii de producţie la Braşov nu este o opţiune viabilă. Au fost studiate capabilităţile de producţie din cadrul fabricilor noastre şi identificate oportunităţile de a consolida producţia mai eficient, astfel încât să se asigure dimensiunea necesară pentru a susţine dezvoltarea viitoare. Transferul producţiei nu va afecta angajamentul nostru de a continua dezvoltarea afacerii din România", a completat acesta.Doina Cavache a mai precizat că o parte a producţiei, partea de tablete de ciocolată, va fi relocată în Bulgaria. "Kraft are 180 de fabrici la nivel mondial, iar noi nu vrem să facem o investiţie greenfield în România în condiţiile în care avem capacitate de producţie în alte ţări", a explicat aceasta. Până acum investiţiile Kraft Foods, în locaţia din Braşov, s-au ridicat la 30 milioane dolari, potrivit estimărilor companiei.
Vânzările Kraft Foods Româ-nia au urcat anul trecut cu aproximativ 20% faţă de 2006. Cifra de afaceri a companiei poate fi estimată astfel la peste 140 milioane de euro la nivelul lui 2007, după ce în 2006 Kraft Foods a raportat la Ministerul de Finanţe afaceri de 400 milioane de lei (114 mil. euro).
Kraft este una dintre cele mai mari companii de produse alimentare şi băuturi din lume, cu venituri anuale care depăşesc 37 de miliarde de USD, cu peste 100.000 de angajaţi şi peste 180 de unităţi de producţie în întreaga lume. Compania este cotată la indicele bursier S&P 100 (NYSE: KFT) şi Indicii Dow Jones şi Ethibel.
Autorităţile locale au oferit alte terenuri
După aflarea veştii că cei de la Kraft Foods România vor închide fabrica de la Braşov, atât primarul George Scripcaru, cât şi preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, au pus la dispoziţia multinaţionalei mai multe terenuri, pentru a convinge conducerea acesteia să nu mute producţia de ciocolată în Bulgaria.
Doina Cavache a declarat că ofertele primăriei şi ale Consiliului Judeţean Braşov sunt foarte apreciate, însă momentan nu există nicio schimbare în decizia de închidere a fabricii de ciocolată şi mutarea acesteia în Bulgaria. "Este foarte apreciat gestul domnului primar de a ne pune la dispoziţie un teren mai mare. Am luat la cunoştinţă această ofertă şi o să o transmit mai departe. Dar pentru moment nu am nimic nou să comunic în ceea ce priveşte decizia de închidere a fabricii", a declarat Doina Cavache.
Istorie de peste 100 de ani
La Braşov începe fabrica de prăjituri HESS înfiinţată în 1899. În 1925 fraţii Stollwerk din Bratislava îşi deschid şi ei o fabrică de dulciuri la Braşov. Cele două fabrici au fost naţionalizate în 1954, unite, şi transformate în uzina de dulciuri "Dezrobirea". În 1966 este redenumită CIBO şi produce ciocolată (mai mult pentru export), cutii de minibomboane şi celebra gumă cauciuc. În epoca de aur, ciocolată de export de la CIBO se vindea pe sub mână, dimineaţa, la poarta fabricii.
După 1991, fabrica îşi schimbă numele în "Poiana - Produse Zaharoase" iar în 1994 este achiziţionată de compania Kraf Food Internaţional, care, începuse activităţile pe piaţa Europei centrale şi de Est în 1992. Un an mai târziu Kraft devine liderul pieţei de dulciuri din România şi lansează ciocolata Poiana. În 1999 deţinea 62% din piaţă şi tot atunci a demarat afacerile cu cafea, lansând Jacobs Kronug. Anul următor compania şi-a mutat o parte din activităţi în Bucureşti Otopeni, iar în 2001 a achiziţionat marca Nova Brasilia.
1. VECI nu mai cumpar ciocolata Poiana!!!!
(mesaj trimis de sebastian în data de 29.11.2008, 17:41)
Nici cafea Jacobs!!!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de George în data de 22.12.2008, 17:58)
Bravo Sebi !
2. fără titlu
(mesaj trimis de Invitatie la Patriotism în data de 22.12.2008, 17:56)
Romani, fiti demni si nu mai cumparati produse din inport ! Exemplul ciocolatei este elocvent - PUTEM sa producem in Romania cu costuri mai mici la acela nivel calitativ.