• Pleon a inaugurat ieri şase noi birouri în Europa Centrală şi de Est şi în Rusia
Pleon, cea mai mare reţea europeană de relaţii publice, va intra pe piaţa românească de profil prin asocierea cu departamentul de relaţii publice al Graffiti BBDO. Noua entitate, parte a Grupului BBDO România, va fi cunoscută sub numele de Pleon Graffiti.
Pleon Graffiti îşi propune să devină unul dintre cei mai buni jucători din domeniul relaţiilor publice din România. Experienţa deja acumulată în cei opt ani de activitate a departamentului de PR al agenţiei Graffiti BBDO, conjugată cu infuzia de expertiză internaţională de care va beneficia noua structură, Pleon Graffiti, vor sta la baza unei oferte extinse de servicii de comunicare. Pleon este în acest moment cea mai extinsă reţea europeană, avînd 31 de puncte de lucru în Europa, situate în 15 ţări, şi peste 850 de angajaţi. Mai mult decît atît, prin intermediul agenţiilor asociate, Pleon este prezentă şi în alte 14 ţări din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, iar ca parte a reţelei Brodeur/Pleon Worldwide este prezentă în Statele Unite ale Americii, America Latină şi Asia Pacific. Noile birouri Pleon din Europa Centrală şi de Est inaugurate ieri sînt cele din România (Bucureşti), Croaţia (Zagreb), Cehia (Praga), Polonia (Varşovia), Rusia (Moscova), la care se adaugă biroul deja exis-tent în Ungaria (Budapesta). Noile locaţii s-au alăturat Pleon în virtutea relaţiilor existente cu societatea-mamă de consultan-ţă, BBDO Europe. Domeniile de specializare ale reţelei Pleon în Europa sînt serviciile financiare, public affairs, tehnologia informaţiei, indus-tria automobilului, bunurile de larg consum, distribuţia, domeniul sănătăţii şi utilitarele. Pleon face parte din reţeaua Brodeur/Pleon Worldwide şi este parte a Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC), lider mondial în domeniul comunicării.
Dan Moraru, CEO al Grupului BBDO România, explică: "Nu puteam găsi un moment mai potrivit pentru crearea Pleon Graffiti, avînd în vedere evenimentele extrem de importante la care România va lua parte în următoarea perioadă şi uriaşa experienţă pe care re-ţeaua Pleon o are atît în zona de brand PR, cît şi în domenii precum Public Affairs şi integrare europeană. Toate cele şase agenţii care s-au afiliat astăzi la reţeaua Pleon au făcut-o pentru că piaţa locală a cunoscut o creştere rapidă, iar clienţii noştri au nevoie de o paletă mult mai largă de servicii, inclusiv de servicii cu acoperire regională". Preşedintele Pleon, Alex Schoep, a precizat: "Extinderea vizează o globalizare a serviciilor. Cum ne poziţionăm ca o companie europeană, am căutat să avem rădăcini în ceea ce astăzi înseamnă Europa, căutînd pentru acest lucru agenţii locale de succes".
Departamentul de relaţii publice al agenţiei Graffiti BBDO a fost fondat în 1997 şi este format dintr-o echipă de 10 persoane care lucrează pentru 15 clienţi atît din România, cît şi internaţionali, prezenţi în cele mai diverse zone de activitate. Cu o vastă experienţă în toate domeniile de activitate de relaţii publice din România, departamentul de PR al Graffiti BBDO furnizează clienţilor săi servicii de Brand PR (relaţii media, comunicare de brand, evenimente, monitorizare de presă, evaluare), Corporate PR (comunicare internă şi cu diverse publicuri ţintă, fundraising, corporate social responsibility) şi Managementul situaţiilor de criză.
Calitatea campaniilor dezvoltate de către departament este apreciată de presa românească şi de profesioniştii în relaţii publice, ultimele recunoaşteri fiind premiile obţinute în 2004 şi 2005 în cadrul Galei Excelenţei în PR: Silver Award 2004 - pentru lansarea unui program de resurse umane al companiei Quadrant Amroq Beverages, Golden Award for Excellence for SRP 2005 - programul "Împreună pentru o Deltă curată" dezvoltată de Henkel România şi Menţiunea de Onoare la PR Awards 2005 pentru campania "Prigat Alegerea Naturală".