Taxa pe Valoare Adăugată (TVA) creşte cu 5 puncte procentuale, începând de astăzi, ajungând, astfel, la o cotă de 24%. Cu toate acestea, unele societăţi, din domenii precum alimentaţie, mobilier, construcţii, sănătate au decis să păstreze preţurile produselor.
Pe de o parte, Asociaţia Producătorilor de Medicamente Generice din România (APMGR) a anunţat că membrii ei vor încerca să păstreze nivelul preţurilor la medicamente, chiar dacă producţia va presupune costuri mai mari. Pe de altă parte, potrivit APGMR, TVA aplicată la medicamente nu va fi majorată, cota rămânând la 9%.
Acest lucru nu este valabil şi pentru produsele din farmacii care nu sunt medicamente, cum ar fi suplimentele alimentare.
"Billa România" este o altă companie care va menţine preţurile la nivelul anterior majorării cu 5 procente a taxei pe valoare adaugată, potrivit unui comunicat transmis redacţiei.
Sabin Fane, director de marketing în cadrul "Billa România", a precizat: "Este o măsură gândită în beneficiul clienţilor noştri. Suntem conştienţi că majorarea TVA se va resimţi în puterea de cumpărare a românilor şi am hotărât să-i ajutăm pe toţi cei care aleg să cumpere de la < Billa > să aibă o masă cât mai bogată chiar şi pe timp de criză".
Nici preţurile produselor oferite de magazinul IKEA, situat în zona comercială Băneasa, nu vor fi modificate, compania hotărând să suporte costurile provocate de modificarea TVA din resurse proprii, pentru a veni în sprijinul consumatorilor.
"Absorbirea majorării TVA cu 5 puncte procentuale începând de la 1 iulie va însemna pentru noi un cost suplimentar, pe care am ales să îl suportăm în locul consumatorului. Este modul în care am decis, la momentul de faţă, să ne îndeplinim promisiunea de a crea o viaţă de zi cu zi mai bună pentru cei mai mulţi oameni. Preţurile mici sunt piatra de temelie a acestei promisiuni, iar clienţii IKEA ne sunt parteneri la îndeplinirea ei", a declarat Cornel Oprişan, director comercial în cadrul IKEA România.
"real,- Hypermarket" România va păstra, de asemenea, preţurile neschimbate, însă, numai pentru oferta promoţională aferentă perioadei 1-14 iulie. Majorarea TVA pentru catalogul promoţional al "real,- Hypermarket" aferent perioadei 1-14 iulie 2010 va fi suporată integral de companie, astfel încât clienţii pot achiziţiona produsele din acest catalog cu preţurile neschimbate.