Ecologizarea Canalului Bega costă 60 milioane de lei

Eugen Chiosa, Timişoara
Ziarul BURSA #Companii #Fonduri Europene / 13 mai 2008

Ecologizarea Canalului Bega costă 60 milioane de lei

Proiectul beneficiază şi de finanţare de la BDCE

Lucrările pentru ecologizarea Begăi, pe sectorul Timişoara - frontieră Serbia vor fi demarate în această lună. Valoarea investiţiei se ridică la 60 milioane de lei, fonduri asigurate de la bugetul de stat, cu o cofinanţare de la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (BDCE). De lucrări se va ocupa consorţiul "SC Apascosa & SC Socot SA & SC Deltacons" SA, care va adânci canalul cu 40 până la 150 de centimetri.

Lucrările vor începe cu realizarea unui depozit ecologic pilot. Prima etapă presupune dragarea canalului şi repartizarea nămolului în depozite ecologice. Specialiştii au stabilit că volumul necesar de dragat este de aproximativ 700.000 mc. Grosimea stratului de nămol variază de la 0,5 metri în oraş, la un metru în amonte de nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român şi 0,3 metri pe sectorul aval, până la frontieră. Nămolul rezultat din operaţiunile de dragaj va fi depus în şase depozite ecologice, două dintre ele fiind în Timişoara, iar altul se preconizează să fie amplasat la Sânmihaiu Român. De asemenea, se vor stabili şi parametri fizico-chimici admisibili pentru apa ce se va pompa în canal - este vorba de apa ce va fi epurată de cele două staţii de epurare mobile.

Titu Bojin, directorul Direcţiei Apelor Banat, susţine că gropile umplute cu nămol vor putea fi acoperite cu un strat de pământ fertil şi folosite pentru agricultură. Domnia sa a subliniat: "Problema navigaţiei pe Bega, însă, se poate pune doar după finalizarea integrală a dragajelor pe sectorul Timişoara - frontieră Serbia, realizarea integrală a reparaţiilor malurilor canalului Bega, lucrare ce revine Primăriei Timişoara. Trebuie pus în siguranţă şi nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român, acest lucru incluzând reparaţii de baraj, ecluze şi echipamente".

Pentru extinderea navigaţiei pe canalul Bega sunt, însă, necesare lucrări similare cu cele ce se vor realiza în Timiş, în Serbia. Fără acestea, navigaţia posibilă este doar cea de agrement sau pentru marfă. Deocamdată, partea sârbă nu a oferit un răspuns referitor la acest proiect. Partea navigabilă a canalului Bega porneşte din zona Timişoarei. Primii 43 km aparţin teritoriului României, iar următorii 75 km sunt pe teritoriul Serbiei.

Adâncirea canalului Bega se va realiza pe trei tronsoane: în amonte de Timişoara şi Uzinele de Apă Timişoara, traseul urban al Begheiului până la Sânmihaiu Român şi refacerea nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

05 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9750
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5669
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2973
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9304
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.0590

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
ccib.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb