Preocuparea sistemului bancar pentru educaţia financiară şi digitală a clienţilor este tot mai mare, reuşita demersului reprezentând provocarea momentului, într-o lume în care telefoanele inteligente par să fie rezolvarea la problema "oriunde, oricând, orice". În acest context, printre temele abordate la masa rotundă "BCR Expert Hub" s-au aflat: transformarea digitală a bankingului, educaţa digitală, preferinţele digitale ale consumatorilor. Marian Ignat (Head of Digital Banking BCR), Cristian Mustaţă (Şef Departament, Strategie Digitală BCR), Elisabeta Moraru (Country Manager Google) şi Cosmin Vladimirescu (CEO Mastercard) şi-au prezentat punctele de vedere în legătură cu temele de mai sus, concluzia unanimă fiind că se fac paşi importanţi pe acest drum al viitorului, dar că sunt necesare investiţii consistente în educaţia financiară şi digitală şi nu doar din partea statului.
Elisabeta Moraru a vorbit despre importanţa educaţiei digitale: "Stăm bine la zona de conectivitate, dar pierdem specialişti. Suntem una dintre ţările în care companiile investesc cei mai puţini bani în pregătirea continuă a angajaţilor. Contează şi cum folosim internetul, stăm bine în ceea ce priveşte distracţia, jocuri şi reţele de socializare, dar destul de prost la utilizarea profesionistă. Sunt de salutat eforturile în zona de educaţie digitală, nu putem să aşteptăm ca doar statul să facă eforturi în acest sens. (...) O persoană se uită, în medie, de 150 de ori pe zi la ecranul telefonului. Tinerii aşteaptă ca un site să se deschidă în maxim două secunde, altfel renunţă. Telefonul inteligent rezolvă problema "oriunde, oricând". Tehnologia permite utilizarea în siguranţă a aplicaţiilor, dar lumea nu cunoaşte aceste instrumente". Marian Ignat a prezentat modul cum clienţii trec către bankingul digital: " În 2015, 55% din populaţia României dorea să facă banking doar printr-o agenţie bancară. În 2018 doar 27% mai vor să acceseze servicii bancare doar în acest mod. Tehnologia ne ajută să ajungem rapid şi în mediul rural, unde sunt mult mai puţine agenţii. (...) Inclusiv angajaţii BCR trebuie să îşi sporească aceste competenţe digitale, nu doar clienţii".
Dacă ţara noastră stă foarte bine în ceea ce priveşte serviciile de internet, iar în ceea ce priveşte telefoanele inteligente am făcut un mare pas înainte, specialiştii consideră că este vital să se "ţină pasul" şi în ceea ce priveşte instrumentele financiare.