Romtelecom şi Cosmote au semnat un contract cu Ericsson prin care unităţile Întreţinere Reţea Pasivă, respectiv Monitorizare şi Operare Reţea Fixă şi Mobilă vor fi transferate la Ericsson Romania, transmite un comunicat al companiilor remis astăzi redacţiei.
Potrivit documentului, prin semnarea contractului se optează pentru un model de afaceri bazat pe servicii de suport integrat în cadrul structurii organizaţionale din zona de Operare şi Întreţinere Reţea.
Ericsson a fost selectat ca urmare a unei licitaţii la care au participat jucători importanţi de pe piaţa locală şi internaţională. Începând cu perioada următoare, un număr de aproximativ 730 angajaţi din echipele Romtelecom şi Cosmote se vor alătura organizaţiei Ericsson Global Services.
Prin acordul cu Cosmote România şi prin extinderea parteneriatului cu Romtelecom, Ericsson îşi va prelungi prezenţa de servicii de suport integrat în România cu 7 ani.
Ericsson va prelua responsabilitatea pentru operarea şi întreţinerea reţelelor cu şi fără fir, transmisie, domenii core şi IP, precum şi operarea reţelelor pentru sistemele de suport operaţiuni ale Romtelecom şi Cosmote România.
"Conceptul de servicii de suport integrat reprezintă un model de afacere menit să optimizeze concentrarea asupra activităţilor de bază, totodată obţinându-se eficientizarea costurilor. Preocuparea noastră continuă de a opera mai bine, mai repede şi mai eficient, oferind în acelaşi timp excelenţă pentru clienţii noştri, ne-a determinat să optăm pentru această soluţie", a declarat Nikolai Beckers, Chief Executive Officer Romtelecom şi Cosmote România.
"România este o piaţă foarte importantă pentru Ericsson, motiv pentru care această ţară găzduieşte unul dintre cele patru Centre Globale de Servicii. Acest acord ne va înlesni cunoaşterea pieţei din România, susţinând în acelaşi timp aceşti operatori să îşi optimizeze calitatea reţelei, calitatea serviciilor în general, îmbunătăţind experienţa clienţilor - pentru a încuraja loializarea în rândul utilizatorilor finali", a declarat Jean-Claude Geha, Vice Preşedinte şi Head of Managed Services Ericsson.
Centrele Globale de Servicii ale Ericsson - situate în China, India, Mexic şi România - găzduiesc centre de operare reţea globale care, în colaborare cu centrele locale şi regionale, oferă servicii de suport integrat pentru reţele ce deservesc 1 miliard de abonaţi. Centrele Globale de Servicii dezvoltă de asemenea competenţe pentru a susţine organizaţiile regionale în livrarea de servicii profesionale pentru Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţii, precum consultanţă, IT, integrarea sistemelor, implementarea reţelei şi suport pentru clienţi.