Shopping-ul online continuă să se extindă la nivelul UE, iar în perioada 2012 - 2022 cea mai mare creştere a cumpărăturilor online în rândul utilizatorilor de internet a fost înregistrată în Estonia (47 puncte procentuale - pp), Ungaria (43 pp), Cehia şi România (ambele cu 41 pp), arată datele publicate astăzi de Oficiul European de Statistică (Eurostat), informează Agerpres.
La nivelul UE, 91% dintre persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani au folosit internetul în 2022, din care 75% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu. Ponderea celor care au cumpărat online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, o creştere de 20 pp.
Cele mai frecvente achiziţii online au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv vestimentaţie sportivă), încălţăminte şi accesorii (comandate de 42% din cumpărătorii online). Dispozitivele portabile sunt urmate de livrări de la restaurante, lanţuri de fast-food şi servicii de catering (19%), cosmetice (17%), mobilă, accesorii pentru locuinţă şi produse de grădinărit (16%), cărţi printate, reviste sau ziare (14%), articole sportive (excluzând vestimentaţie sportivă, 14%), precizează sursa.
În 2022, în rândul utilizatorilor de internet din UE, 21% au utilizat platformele de economie colaborativă pentru a cumpăra sau comanda bunuri fizice de la alte persoane, în timp ce 6% şi-au închiriat spaţiul de cazare, 1% au utilizat un serviciu de transport şi sub 1% au comandat servicii menajere prin astfel de platforme.
Persoanele cu vârsta între 25 - 34 de ani şi 35 - 44 de ani aveau în 2022 o tendinţă mai ridicată decât media să cumpere bunuri de la alţi vânzători privaţi, cu o pondere de 29% în rândul utilizatorilor de internet din UE.