Compania germană Nici, producătorul leului de pluş "Goleo VI", mascota oficială a Cupei Mondiale de Fotbal Germania - 2006, a anunţat recent că se află în pragul falimentului din cauza vînzărilor reduse, informează Rompres. "Societatea noastră traversează o criză financiară serioasă", a precizat directorul de marketing de la Nici, Uwe Klimach, dezvăluind că firma se gîndeşte serios la posibilitatea depunerii bilanţului financiar pentru a intra sub protecţia legii falimentului.
Uwe Klimach nu a precizat care vor fi consecinţele în acest caz asupra producţiei de lei de pluş "Goleo", avînd în vedere că mai sînt doar cîteva săptămîni până la debutul Mondialului 2006, competiţie care se va încheia la data de 9 iulie 2006.
Mai mult, societatea Nici posedă drepturile exclusive de producţie a mascotei "Goleo", nume care, potrivit curriculumului vitae inventat de Federaţia Internaţională de Fotbal (FIFA), provine de la de la modalitatea în care un tată îşi încurajează fiul spunîndu-i "Go, Leo, Go!" ("Hai, Leo, hai!").
"Goleo" a fost prezentat oficial la sfîrşitul lui 2005 de două legende ale fotbalului mondial, brazilianul Pelé şi preşedintele comitetului de organizare al Mondialului 2006, germanul Franz Beckenbauer.