Cea mai mare reţea de socializare începe să aibă probleme din cauza faptului că utilizatorii au tot mai mult timp liber. Chestiunea ar fi amuzantă dacă în spatele ei nu s-ar afla o situaţie dramatică. Timpul petrecut de utilizatorii Facebook de când sunt obligaţi să stea acasă din cauza pandemiei COVID-19 a crescut semnificativ, iar asta creează probleme pentru infrastructura companiei americane. În ţările cel mai lovite de pandemie, unde s-au luat şi cele mai multe măsuri de izolare socială, precum Italia, timpul petrecut pe Facebook a crescut şi cu 70%. Tot aici, gradul de utilizare a funcţiilor de comunicare, în scris, audio şi video, a crescut cu 50%.
O creştere astronomică, de peste 1.000%, o înregistrează apelurile la care participă mai mult de trei persoane. La prima vedere, aceasta ar fi exclusiv veşti bune pentru compania americană, pentru care timpul petrecut în reţea înseamnă afişări pentru reclame. Însă, Facebook se plânge că face eforturi mari pentru a-şi ţine serviciile stabile şi online din cauza creşterii bruşte din unele ţări. Într-o postare pe blogul companiei, Jay Pareikh, responsabil cu infrastructura, scrie că şi pentru o companie de talia Facebook gestionarea unui volum de trafic atât de mare este o adevărată provocare. Recent, la cererea Uniunii Europene, Facebook a redus calitatea conţinutului video în Europa, ca şi alte companii, printre care Netflix, Amazon, Disney şi YouTube, pentru a se evita o blocare a traficului pentru activităţile esenţiale, informează news.ro. Această măsură ar trebui, oarecum, să ajute Facebook, scăzând traficul realizat de conţinutul video, cel răspunzător de cel mai mare transfer de date dintre toate tipurile de conţinut.
Pe de altă parte, Facebook a observat o scădere a afacerilor sale cu publicitate în ţările "cel mai grav afectate de coronavirus" care au luat măsuri de combatere a extinderii epidemiei, chiar dacă a avut loc o creştere a prezenţei utilizatorilor pe platformele companiei. "În timp ce pandemia se extinde şi tot mai mulţi oameni de distanţează unii de alţii, acest lucru înseamnă că mult mai mulţi oameni folosesc aplicaţiile noastre", a anunţat compania într-o postare pe blog. "Nu monetizăm multe dintre serviciile unde observăm o creştere a angajamentului şi observăm o slăbire a afacerilor cu publicitate în ţările care iau măsuri agresive pentru reducerea răspândirii COVID-19", a explicat compania. Anunţul Facebook a survenit la o zi după ce Twitter şi-a retras estimările referitoare la veniturile şi profitul din primul trimestru, precum şi previziunile aferente anului 2020, referindu-se la impactul răspândirii coronavirusului asupra cererii de publicitate. Numărul de utilizatori ai Twitter este în creştere, dar incertitudinile legate de gravitatea impactului economic al pandemiei vor avea probabil un efect negativ asupra bugetelor de publicitate. Acţiunile Facebook au scăzut cu sub 1% în urrma informaţiei, după ce crescuseră cu peste 8% pe parcursul tranzacţiilor, în concordanţă cu evoluţia ascendentă a cotaţiilor bursiere.