Compania italiană Ferrero, care produce crema Nutella, a decis să cumpere operaţiunile cu biscuiţi, îngheţată şi snacks-uri cu aromă de fructe din cadrul societăţii americane Kellogg Co., potrivit Reuters.
Ferrero plăteşte 1,3 miliarde de dolari pentru brandurile de biscuiţi Keebler, Famous Amos, Mother's, Murray, Little Brownie Bakers, mărcile de îngheţată Keebler's şi snacks-urile cu aromă de fructe Stretch Island.
Ferrero va prelua de la Kellogg şase facilităţi de producţie din Allyn (statul Washington), Augusta (Georgia), Florence şi Louisville (Kentucky), două unităţi în Chicago (Illinois) şi o facilitate închiriată în Baltimore (Mary-land).
Divizia vândută de Kellogg a avut vânzări nete de 900 milioane de dolari anul trecut.
"Tranzacţia reprezintă o oportunitate excelentă pentru extinderea prezenţei şi ofertei noastre de produse pe piaţa din America de Nord. Afacerile Kellogg se potrivesc perfect grupului nostru, din punct de vedere strategic", a afirmat directorul executiv al Ferrero, Giovanni Ferrero.
Tranzacţia este aşteptată să se finalizeze până la sfârşitul lunii iulie, după obţinerea aprobărilor din partea autorităţilor de reglementare.
Aceasta este a patra achiziţie pe care o face din 2017 Ferrero în SUA, o piaţă majoră pentru ciocolată şi biscuiţi, care înregistrează un ritm rapid de creştere.
Ferrero, înfiinţată în 1946, în Italia, a lansat o campanie agresivă de achiziţii sub conducerea lui Giovanni Ferrero, care a preluat afacerea după moartea tatălui său, în 2015.
În urma acestor tranzacţii, veniturile Ferrero au ajuns la 12 miliarde de dolari în anul fiscal care s-a încheiat în august 2018.
Ferrero produce crema de ciocolată Nutella, brandul de ciocolată Kinder, bomboanele Tic Tac şi Ferrero Rocher.
Luna viitoare, compania este aşteptată să lanseze un nou produs în Franţa: biscuiţi umpluţi cu Nutella.