Brico Depôt România anunţă lansarea primei campanii de finanţare a Fundaţiei sale, sub sloganul "Casele bune schimbă vieţi", conform unui comunicat de presă.
Misiunea principală a Fundaţiei BricoDepôt o reprezintă îmbunătăţirea condiţiilor de locuit, ȋn comunităţi dezavantajate din Romȃnia. Studiile au demonstrat că locuinţele au un impact ridicat asupra nivelului nostru general de fericire şi de bunăstare. Dar, din nefericire, conform celui mai recent raport publicat de către Institutul Naţional de Statistică, ȋn ceea ce priveşte dimensiunile incluziunii sociale ȋn România, problemele de locuit afectează aproape o treime din populaţia ţării noastre (32,9%). Mai mult, rezultatele studiului despre condiţiile de viaţă ale populaţiei din România, publicat ȋn 2019 de către aceeaşi instituţie, arată că aproape 28% din totalul locuinţelor din România nu au grup sanitar şi duş, ȋn timp ce, ȋn mediul rural, procentul urcă la peste 53%.
Adela Smeu, Director General, Brico Depôt România, a declarat: "Siguranţă, ȋncredere, solidaritate. Principii extrem de importante, cu atât mai mult ȋntr-o perioadă dificilă cum este cea pe care o traversăm, ȋn prezent. Dar, noi, echipa Brico Depôt România, credem cu tărie că ȋmpreună putem depăşi cu bine orice obstacol. Astfel, Fundaţia BricoDepôt a luat naştere din dorinţa noastră de a contribui la schimbarea unei realităţi triste, ȋn care pentru prea mulţi oameni, sentimentul de siguranţă şi starea de bine pe care ar trebui să ni le ofere mediul ȋn care trăim sunt doar un vis îndepărtat."
Potrivit comunicatului, Fundaţia BricoDepôt are deja un prim proiect în desfăşurare, demarat încă din momentul înfiinţării, din 2019. Beneficiarul proiectului, Asociaţia Casa Ioana, oferă adăpost şi consiliere femeilor şi copiilor care se confruntă cu violenţa domestică. Grupul Kingfisher şi Fundaţia BricoDepôt şi-au asumat misiunea de a finanţa refacerea curţii interioare a unuia dintre centrele asociaţiei, proiect finalizat cu succes şi renovarea completă a celui de-al doilea centru pe care Asociaţia Casa Ioana îl deţine în Bucureşti, proiect ȋn desfăşurare. Investiţiile alocate au fost de 32.000 de lei, respectiv 340.000 de lei.
Cătălin Mazilu, Director Operaţiuni, Brico Depôt România şi Membru al Consiliului Director al Fundaţiei BricoDepôt, a declarat: "Suntem atenţi la nevoile comunităţilor ȋn care ne desfăşurăm activitatea, aşadar ne adaptăm în funcţie de provocările cu care acestea se confruntă şi ne mobilizăm pentru a găsi soluţii, în sprijinul celor vulnerabili. Evenimentele din ultimele luni ne-au reamintit tuturor că implicarea face o diferenţă uriaşă, aşadar ne pare bine că am avut posibilitatea să fim aproape de comunităţile dezavantajate, dar şi de partenerii, clienţii şi angajaţii noştri, pentru că solidaritatea reprezintă o valoare esenţială pentru noi."
Brico Depôt România şi Fundaţia BricoDepôt s-au implicat şi continuă să se implice ȋn lupta ȋmpotriva pandemiei COVID-19 şi a răspândirii noului virus. Pentru ȋnceput, Fundaţia BricoDepôt a ȋncheiat un parteneriat strategic naţional cu Asociaţia pentru Relaţii Comunitare, ȋn cadrul căruia a fost alocată o contribuţie de 50.000 de euro, la "Fondul de Urgenţă". Brico Depôt România a continuat lista de proiecte menite să ȋmbunăţească siguranţa populaţiei, ȋn contextul pandemiei, prin donarea unui total de peste 80.000 de măşti de protecţie, ȋn cadrul unor programe cu anvergură naţională, precum "Fondul de Urgenţă" (Asociaţia pentru Relaţii Comunitare), "România Salvează România" (Crucea Roşie România), "Scut pentru Spitale" (Asociaţia Zi de Bine) şi "Reuşim Împreună" (Asociaţia Dăruieşte Viaţă), iar cu ajutorul echipelor locale Brico Depôt din ȋntreaga ţară, au fost ȋncheiate mai mult de 15 parteneriate locale, pentru donaţii ȋn produse din magazinele Brico Depôt. În plus, Brico Depôt România a fost susţinător principal al festivalului online "Solidar Local", organizat pentru sprijinul cadrelor medicale din prima linie, ȋn cadrul căruia biletul de acces a fost o donaţie către Asociaţia Dăruieşte Viaţă. Valoarea totală a acestor iniţiative este, până ȋn prezent, de aproape 120.000 de euro.
Ştefan Urziceanu, Manager al Fundaţiei BricoDepôt şi Consultant CSR, Brico Depôt România, a declarat: "Împreună, mergem mai departe, aşadar astăzi lansăm prima noastră campanie de finanţare, < < Casele bune schimbă vieţi > >. Timp de 10 zile, până la data de 23 iulie 2020, orice organizaţie non-guvernamentală din Romȃnia care ȋndeplineşte condiţiile din regulamentul campaniei, poate aplica pentru finanţarea cu până la 27.000 de lei a unui proiect de ȋmbunătăţire a condiţiilor de locuit, a calităţii şi a siguranţei vieţii, ȋn comunităţi dezavantajate din Romȃnia. Bugetul total al campaniei este de 270.000 de lei, aşadar, după analiza aplicaţiilor primite, vom selecta 10 proiecte care vor primi finanţare."