Furnizorii mărcilor temporale ce autentifică documentele trebuie să menţină un registru electronic de evidenţă din momentul când au fost emise şi să păstreze înregistrările acestora pentru o perioadă de cel puţin 10 ani de la data emiterii lor, potrivit Autorităţii în Comunicaţii.
"Marcarea temporală permite verificarea momentului aplicării unei semnături electronice asupra unui document electronic, verificarea momentului exact al efectuării diferitelor tranzacţii în comerţul electronic sau atestarea existenţei la un moment dat a unei opere protejate prin dreptul de autor", se arată în cadrul comunicatului transmis de ANRCTI (Autorităţii Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei).
Acest registru va fi disponibil on-line, în mod gratuit, pentru verificarea mărcilor temporale emise.
Legea nr. 451/2004 privind marca temporală stabileşte procedura de notificare a ANRCTI de către persoanele interesate să devină furnizori de marcă temporală, precum şi procedurile de generare şi verificare a mărcilor temporale, condiţiile de creare şi menţinere a registrului electronic de evidenţă a furnizorilor de servicii.
Marca temporală este necesară pentru a autentifica documente şi are aplicaţii în domenii precum comerţul electronic, semnătura electronică, activitatea notarială electronică ce permite autentificarea şi semnarea documentelor on-line, fără a mai fi necesară vizita la cabinetul notarial, arhivarea electronică, facturarea electronică.
Pentru a deveni furnizor de servicii de marcare temporală, orice persoană interesată are obligaţia de a notifica ANRCTI cu 30 de zile înainte de începerea activităţii. În acelaşi timp cu notificarea, furnizorii de servicii de marcare temporală au obligaţia de a comunica ANRCTI informaţiile referitoare la procedurile de securitate pe care le vor folosi, măsurile pe care le vor aplica pentru protecţia datelor cu caracter personal, precum şi orice alte informaţii solicitate de Autoritate. La începerea activităţii, furnizorul trebuie să dovedeas-că faptul că deţine deja calitatea de operator de date personale.
Furnizorii trebuie să notifice ANRCTI cu 30 de zile înainte de a modifica procedurile de securitate declarate. Aceste modificări se pot opera fără notificarea prealabilă a ANRCTI numai în cazurile de urgenţă, atunci când securitatea serviciilor de marcare temporală este afectată, urmând ca furnizorul să comunice apoi în termen de 24 de ore Autorităţii modificările efectuate şi justificarea acestora.
Furnizorii trebuie să dispună de mijloace financiare şi de resurse materiale, tehnice şi umane care să garanteze securitatea, fiabilitatea şi continuitatea serviciilor oferite şi să dispună de instrumente financiare asigurătorii pentru acoperirea prejudiciilor pe care le-ar putea cauza cu prilejul desfăşurării activităţilor legate de marcarea temporală.
Asigurarea se realizează fie prin subscrierea unei poliţe de asigurare la o societate de asigurări, fie prin intermediul unei scrisori de garanţie din partea unei instituţii financiare de specialitate.
Proiectul privind aprobarea Normelor tehnice şi metodologice pentru aplicarea Legii nr. 451/2004 privind marca temporală poate fi consultat pe pagina de internet a ANRCTI, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 7 februarie