Grupul francez Gefco, de logistică industrială şi a autovehiculelor, îşi extinde reţeaua în Africa de Nord, intrând pe piaţa din Algeria, potrivit unui comunicat trimis astăzi redacţiei.
Jean-Paul Ornano (directorul general al Gefco Maroc şi responsabilul grupului pentru regiunea Maghreb) a declarat: "Regiunea Maghreb este promiţătoare şi dinamică în ceea ce priveşte schimburile comerciale. Putem pune la dispoziţia clienţilor noştri industriali reţelele noastre internaţionale pentru dezvoltarea lor locală, precum şi posibilitatea gestionării fluxurilor lor internaţionale, provenind din şi către Maghreb".
Prin deschiderea acestei filiale în Algeria, una dintre economiile cele mai puternice ale continentului african (creştere estimată de FMI la 5,5% pentru 2015), Gefco îşi consolidează dezvoltarea în această regiune cu un potenţial ridicat. Având o populaţie de peste 38 milioane locuitori (dintre care 45% cu vârste sub 25 ani), Algeria este o ţară dinamică, bogată în resurse naturale şi mai ales în hidrocarburi, sector în care ocupă locul 15 pe plan mondial.
Algeria beneficiază de o poziţie geografică favorabilă pentru comerţul cu Europa, Orientul Mijlociu, America Latină şi Asia. Situată în centrul schimburilor comerciale, ţara cunoaşte o adevărată transformare a sectorului său logistic, susţinut de numeroase planuri de investiţii şi proiecte de modernizare a infrastructurii. În Algeria, Gefco îşi propune să îi susţină pe producătorii din cele două sectoare-cheie în expansiune: auto şi energetic.
Sectorul auto algerian este în creştere - vânzările de vehicule noi au atins 423.000 unităţi în 2013, cu 20,6% mai multe faţă de 2012. Plasată pe locul 2 pe continentul african, piaţa auto algeriană este una dintre cele mai promiţătoare pe plan internaţional. Sectorul energetic (petrol şi gaze) ocupă un loc aparte în structura economică locală şi reprezintă 35% din creşterea economică. În prezent, Algeria este a doua ţară exportatoare de gaze din lume, iar producţia sa ar trebui să crească cu 8% pe an în perioada 2014-2018. Principalii parteneri comerciali ai Algeriei sunt: Uniunea Europeană, Statele Unite ale Americii, China, Turcia, Brazilia şi Argentina, pieţe pe care Gefco a intrat deja la scară largă.
Filiala algeriană asigură pentru PSA Peugeot Citroën (grup francez din care face parte Gefco) distribuţia de vehicule noi către concesionarii săi. Până la sfârşitul anului 2014, volumurile prelucrate vor creşte de la 90.000 la 105.000 vehicule. Gefco Algeria operează şi fluxurile de transport overseas, constând în mărfuri containerizate pentru clienţii săi industriali, din Algeria către ţările mediteraneene şi China. Gefco propune soluţii de optimizare şi operaţiuni de vămuire care permit producătorilor să controleze parametrii cost/calitate/timp. Filiala a fost echipată, de la data înfiinţării sale, cu sisteme de informaţii care permit schimbul de date la nivel mondial şi garantează optimizarea şi trasabilitatea diverselor încărcături.
Gefco activează în 5 domenii principale: Overland Overseas, Warehousing & Reusable packaging, Finished Vehicles Logistics şi Customs & tax representation. Prezent în 150 de ţări, Gefco se numără printre primele 10 grupuri europene, a realizat în 2013 o cifră de afaceri de 4 miliarde euro şi numără 11.500 angajaţi. Grupul (cu peste 350 puncte de lucru în întreaga lume) se dezvoltă în Asia Centrală, Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu, Asia de Est şi America Latină.