Guvernul condus de cancelarul Angela Merkel şi constructorii auto germani au convenit să majoreze prima pentru achiziţionarea de automobile electrice, în încercarea de a accelera tranziţia dinspre autovehiculele echipate cu motoare pe combustie internă spre autovehiculele electrice şi a reduce emisiile poluante, transmite Bloomberg.
Aşa-numitul "Bonus de mediu" va fi majorat până la 6.000 de euro pentru fiecare autovehicul electric iar industria auto va continua să suporte jumătate din costuri, a declarat marţi purtătorul de cuvânt al cancelarului Merkel, Steffen Seibert. Aceste modificări vor intra în vigoare luna aceasta şi vor fi valabile până în 2025, a precizat Bernhard Mattes, preşedintele Asociaţiei Germane a Industriei Auto (VDA).
"Va fi posibil să oferim sprijin pentru alte 650.000 până la 700.000 de vehicule electrice", a spus Steffen Seibert.
Din cauza costului ridicat pentru dezvoltare şi baterii, preţul autovehiculelor electrice rămâne mult peste cel al modelelor comparabile echipate cu motoare pe combustie. De exemplu, ID.3, primul model exclusiv electric al Volkswagen, va avea un preţ de pornire de 30.000 de euro, în timp ce versiunea de bază a noului Golf cu motor tradiţional se va comercializa începând de la 20.000 de euro., informează aceaşi sursă.
Planul guvernului de la Berlin de a promova autovehiculele electrice include şi creşterea numărului de staţii publice de încărcare cu 50.000 de unităţi în următorii doi ani, a mai spus Seibert. Constructorii auto germani vor contribui la finanţarea a 15.000 din aceste staţii de încărcare până în 2022.
"Cred că aceasta este o şansă pentru a creşte cererea, ceea ce va fi un lucru bun pentru noi. Orice ajută la această transformare, la creşterea cererii consumatorilor, este un lucru bun pentru noi, şi în acest sens salutăm deciziile adoptate astăzi", a declarat Klaus Rosenfeld, directorul general de la producătorul german de componente auto Schaeffler AG, potrivit sursei citate.
Separat, Ferdinand Dudenhoeffer, directorul centrului pentru studii în industria auto de pe lângă Universitatea din Duisburg-Essen, se aşteaptă ca în anul 2030 să existe cinci milioane de autovehicule electrice şi hibride. Având în vedere că punctul de pornire este de 420.000 de vehicule electrice şi hibride, la o flotă naţională de 47 milioane autovehicule, saltul până la cinci milioane de unităţi ar fi un progres semnificativ, susţine Ferdinand Dudenhoeffer.