Designerul italian Giorgio Armani a anunţat, vineri, că va înfiinţa o fundaţie care îi va purta numele şi care va asigura viitorul grupului său, transmite Reuters.
Giorgio Armani, care recent a împlinit 82 de ani şi a cărui avere este estimată de Forbes la 5,9 miliarde de dolari, a fondat grupul ce îi poartă numele în anul 1975, iar în prezent este singurul acţionar al unui imperiu care anul trecut a realizat o cifră de afaceri de 2,65 miliarde de euro.
Până acum, stilistul italian nu a desemnat un moştenitor sau planurile de viitor pentru grupul care are activităţi atât în domeniul modei şi industriei cosmetice, cât şi în designul interior şi sectorul hotelier.
Într-un comunicat de presă, Giorgio Armani a precizat că fundaţia sa "va garanta guvernanţa activelor Armani Group şi va asigura că acestea rămân stabile în timp şi respectă unele din principiile care sunt deosebit de importante pentru mine", conform Agerpres.
Luca Solca, analist la "BNP Paribas", spune că, cel mai probabil, afacerile Armani vor urma un aranjament similar cu cel adoptat de producătorul de ceasuri de lux Rolex, care este controlat de fundaţie care poartă numele fondatorului companiei Hans Wilsdorf.
Deşi comunicatul de presă nu oferă detalii suplimentare, analistul Mario Ortelli crede că viitoarea fundaţie va fi structurată în aşa fel încât să fie foarte greu, dacă nu imposibil, ca imperiul Armani să fie cumpărat de un alt grup.
În 2015, veniturile realizate de compania Armani au crescut cu 4,5%, la 2,65 miliarde de euro, ceea ce plasează grupul imediat în urma Prada, cel mai mare grup italian din industria modei, care anul trecut a realizat vânzări de 3,55 miliarde de euro.