Chrome şi Android, navigatoarele (browserele) de Internet ale companiei Google, au depăşit Internet Explorer al Microsoft şi sunt acum cele mai folosite din Statele Unite ale Americii, situaţie care consolidează poziţia Google pe piaţa de publicitate online, informează Wall Street Journal (WSJ), citând un studiu realizat de Adobe.
Browserele produse de Google conduc după numărul de vizite către site-uri din SUA, pe segmentul PC şi pe cel al dispozitivelor mobile (vizitele fiind calculate cumulat pe cele două segmente).
În aprilie, Chrome şi Android aveau o cotă de piaţă de 31,8%, faţă de 26% în aceeaşi lună a anului trecut.
Pe de altăp parte, în acelaşi interval, Internet Explorer a pierdut terent, de la 37% la 30,9%.
Deşi, cumulat, Google ocupă prima poziţie, compania nu deţine cel mai popular browser pe niciunul dintre cele două segmente ale pieţei.
Astfel, cel mai utilizat navigator pentru PC este în continuare Internet Explorer, cu o cotă de piaţă de 43%, în comparaţie cu 31% pentru Chrome.
Pe segmentul dispozitivelor mobile, conduce browserul Safari, produs de Apple, cu 59% dintre căutări, reflectând poziţia puternică a iPhone pe piaţa dispozitivelor smartphone din SUA.
Google conduce per ansamblu, pentru că Internet Explorer are o cotă foarte redusă pe piaţa dispozitivelor mobile, iar Safari nu se bucură de o prezenţă semnificativă pe calculatoare.
Creşterea cotei de piaţă ajută Google să obţină venituri mai mari din publicitate şi generează economii la sumele plătite către Apple şi Mozilla Foundation, pentru ca Google să fie motorul de căutare prestabilit în navigatoarele produse de cele două companii.