Majoritatea adulţilor consumă ştiri pe reţelele de socializare, în ţările dezvoltate. Noi forme de media vor apărea în curând, odată cu avansul tehnologic, a declarat, marţi, Damir Agovic, strategic partnership manager în cadrul Google, prezent la o conferinţă de profil.
"Ca urmare a dezvoltării tehnologice, în ţările dezvoltate, 62% dintre adulţi consumă ştiri pe reţelele de socializare, ceea ce este nou. De asemenea, în ţările dezvoltate, majoritatea adulţilor consumă ştiri pe aplicaţiile de chat, ceea ce este, de asemenea, ceva nou. Sunt noi forme de media la orizont, device-uri activate vocal, care vor schimba modul în care ne raportăm la inteligenţa digitală", a arătat reprezentantul Google.
De asemenea, prezentă la acelaşi eveniment, Ioana Avădani, preşedintele Centrului pentru Jurnalism Independent, a subliniat că avansul reţelelor de socializare, mai ales TikTok, care a avut o creştere de 44% în download anul trecut.
"Dacă nu gândim cu minţile acestor copii, înseamnă că ne facem treaba pe jumătate. În momentul în care facem o lege, să ne gândim la toată lumea, inclusiv la beneficiarii ei. Aceştia vor intra în piaţa consumatorilor de media în aproximativ cinci ani", a susţinut ea.
Avădani a afirmat că oamenii nu sunt, în general, dispuşi să plătească pentru content media.
"Să nu ne îmbătăm cu apă rece, nu doar românii nu vor să plătească pentru content. Un studiu Reuters arăta că 19% din oameni sunt dispuşi să plătească pentru informaţie, în ţările anglo-saxone, iar în celelalte ţări 9%, la noi poate nici 9%", a continuat reprezentanta Centrului pentru Jurnalism Independent.