Google, divizie a grupului Alphabet, nu va mai construi sau utiliza instrumente de urmărire a traficului pe internet, după eliminarea tehnologiei existente din browserul său Google Chrome, anul viitor, decizie care va reconfigura modul de funcţionare a publicităţii online, transmite Reuters, citat de News.
La începutul anului trecut, Google a anunţat pentru prima oară că va elimina cookie-urile terţilor, care timp de decenii au facilitat reclamele online, pentru a respecta standardele tot mai ferme din Europa şi Statele Unite referitoare la confidenţialitatea datelor.
Activiştii confidenţialităţii datelor au criticat de-a lungul anilor companiile, între care Google, pentru utilizarea cookie-urilor pentru a strânge date referitoare la traficul pe internet pe site-uri care nu le aparţin, în scopul construirii de profile ale intereselor utilizatorilor necesare reclamelor personalizate.
Acum, Google se angajează să nu mai folosească altă tehnologie pentru a înlocui cookie-urile şi să nu construiască funcţii în cadrul Chrome pentru a avea acces la datele respective.
Compania continuă însă să testeze modalităţi prin care companiile să poată oferi reclame ţintite unor grupuri mari de utilizatori anonimi, cu interese comune.