Volkswagen a abandonat strategia din ultimul deceniu de a construi un imperiu şi de a cheltui nelimitat pentru inginerie, pentru a elibera resursele necesare dezvoltării şi producţiei de serie a automobilelor electrice, a declarat directorul general al grupului, Herbert Diess, la salonul auto de la Frankfurt, transmite Reuters.
Combaterea la nivel mondial a emisiilor poluante a declanşat un nou val de consolidiare în industria auto, producătorii căutând noi modalităţi de reducere a costurilor de dezvoltare a tehnologiilor destinate automobilelor cu emisii reduse şi conducerii autonome.
În timp ce companii concurente precum Fiat Chrysler şi Renault analizează un acord de fuziune în valoare de 35 de miliarde de dolari, Volkswagen a adoptat o strategie diferită, de simplificare a structurii.
"Nu avem nevoie de alte branduri. Cu câteva excepţii, putem beneficia de segmentele profitabile la nivel global cu brandurile existente", a declarat Diess la salonul auto de la Frankfurt.
Grupul cheltuieşte 80 de miliarde de euro pentru achiziţia de baterii şi dezvoltarea de automobile electrice şi a încheiat un acord pentru o alianţă largă cu Ford, destinat înpărţirii costurilor de dezvoltare şi producţie, potrivit Reuters.
Volkswagen a devenit un imperiu cu numeroase branduri sub conducerea lui Ferdinand Piech, director general şi preşedinte al grupului în perioada 1993-2015, a cărui politică de extindere agresivă a dus la achiziţia Bentley, Bugatti şi Lamborghini într-un singur an.
În prezent, grupul german are 660.000 de angajaţi şi deţine mărcile Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati şi Audi, pe lângă Scania, MAN şi VW.