Agroland Business System (AGR25), societate care operează lanţul de magazine agricole Agroland şi care a listat recent obligaţiuni corporative în valoare de 8,08 milioane de lei, este "în grafic în ceea priveşte crearea condiţiilor necesare pentru a efectua o mărire de capital, printr-un plasament privat de acţiuni, urmat de listarea lor pe piaţa AeRO a BVB", după cum arată Horia Dan Cardoş, directorul general al firmei, în raportul anual pe 2019 al companiei.
Cardoş precizează că societatea are o poziţie de lider pe aria de comerţ cu produse pentru grădină, fermă şi animale de companie, iar perspectivele de creştere ale Agroland "rămân foarte bune", în pofida crizei economice declanşate de Covid.
"Pentru a pune bazele unei creşteri sustenabile, 2019 a fost un an al investiţiilor, în care am deschis 22 de magazine noi, reprezentând aproape 10% din totalul de unităţi pe care le avem în prezent. Majoritatea acestor magazine au fost inaugurate în semestrul al II-lea, ceea ce se reflectă în bilanţul contabil printr-o diminuare a profitabilităţii", spune Cardoş, care adaugă însă că investiţiile s-au concretizat în creşterea cifrei de afaceri şi a profitului din semestrul I al acestui an.
Acesta adaugă: "Astfel, suntem în grafic în ceea priveşte crearea condiţiilor necesare pentru a efectua o mărire de capital, printr-un plasament privat de acţiuni, urmat de listarea lor pe piaţa AeRO a BVB. (...) Suntem siguri că, prin comunicarea constantă şi transparentă a activităţii noastre, vom dovedi şi pe piaţa de capital că ştim ce mult contează pentru dezvoltarea unui business stabilirea unor relaţii de încredere şi că suntem dedicaţi unor parteneriate de lungă durată, precum cele pe care le-am construit cu majoritatea furnizorilor şi cumpărătorilor noştri".
Înfiinţată în anul 2009, societatea operează în prezent o reţea extinsă de magazine la nivel naţional, acoperind 28 de judeţe din Romania. La finalul lunii februarie, Agroland deţinea 247 de magazine, dintre care 57 operate direct şi 190 de magazine aparţinând francizaţilor. Societatea este prezentă şi în segmentul de comerţ on-line, unde sunt estimate vânzări de 400.000 de euro în acest an.
Agroland Business Systems a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 133,6 milioane lei, un profit operaţional de aproape 3,8 milioane lei şi un profit net de 2,4 milioane lei.
Societatea estimează că cifra de afaceri va consemna un ritm ascendent în următorii cinci ani, astfel că, în 2025, anul în care obligaţiunile emise recent vor ajunge la scadenţă, cifra de afaceri va fi de 222,6 milioane lei.
Reţeaua de magazine agricole acoperă segmentele "Ferma", "Pet Care" şi "Gardening", iar de curând a intrat şi pe segmentul de fitofarmacii. Totodată, Agroland este cel mai mare furnizor din domeniu de pui de o zi. Vânzările de furaje şi pui au cele mai mari ponderi în vânzările Agroland, de 34,08% şi, respectiv, de 23,49%, potrivit datelor pentru anul 2019. În acelaşi timp, compania câştigă teren de la an la an segmentul de "Pet Care", care în anul 2019 a ajuns la 12,36% din venituri.
În acest moment, Agroland evoluează de la magazine tradiţionale, cu suprafeţe cuprinse între 50-100 mp, către magazine specifice retailului modern cu suprafeţe de 400 - 500 mp. Societatea estimează că "în cadrul pieţei actuale din România, un format de magazine de aproximativ 400 mp poate asigura atât o creştere a vânzărilor cât şi a marjelor". Totodată, din acest an, compania spune că are în plan integrarea unui nou "departament de achiziţii".
La finele lui 2019, Agroland deţine active corporale în valoare de 14 milioane de lei.
Horia Cardoş, fondatorul şi administratorul unic al companiei, deţine 90% din societate, în timp ce un alt pachet de 10% este deţinut de Ştefan Martin.