HP - cel mai bun angajator pe timp de criză

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii #IT / 29 iunie 2010

HP - cel mai bun angajator pe timp de criză

HP România, parte a grupului Hewlett Packard, este prezentă în ţara noastră din anul 1997, cu toate cele trei divizii - divizia specializată pe enterprise, care oferă servicii corporaţiilor foarte mari, divizia PSG (Personal System Group), care se ocupă de calculatoare, laptop-uri etc şi IPG (Imaging & Printing Group), activă pe segmentul de printing - de la imprimante foarte mici până la cele industriale şi consumabile. Sunt patru firme care importă produse HP - "Agis", "Despec", "Gemini" şi RHS şi care le distribuie mai departe, magazinelor de specialitate şi lanţurilor comerciale. În ceea ce priveşte liniile de producţie, în principiu, partea de cercetare şi dezvoltare este în SUA, iar fabricile sunt în China. HP activează într-un număr de 170 de ţări din toată lumea.

Despre cum îşi derulează compania activitatea în perioada dificilă pe care o traversează economia mondială, ne-a vorbit, în cadrul unui interviu, Irinel Ilie, director de ţară pe divizia IPG.

Interviu cu Irinel Ilie, director de ţară pe divizia IPG, din cadrul "Hewlett-Packard" România

Reporter: Cum înfruntă HP criza economică?

Irinel Ilie: Avantajul nostru este că, jucând pe toate meridianele lumii, avem o activitate foarte balansată. Când merge prost într-o zonă, recuperăm în alte zone. Referitor la România, a fost un test, am învăţat să fim mai eficienţi, mai atenţi în ce investim, nu mai suntem într-o lume luxuriantă, cum eram înainte, când ne permiteam şi mici greşeli. De doi ani nu prea ne-am mai permis greşeli.

Reporter: Având în vedere turbulenţele economice prin care trecem, a fost nevoie ca HP să facă dis-ponibilizări?

Irinel Ilie: Au fost luate alte ti-puri de măsuri. La HP au avut loc relocări de locuri de muncă, pentru că departamentul de vânzări a avut de suferit din cauza crizei, dar am reuşit să ne restructurăm în formaţia anterioară. Compania a preferat să-şi păstreze forţa de muncă intactă, reducând cheltuielile cu angajaţii. Salariile au scăzut în raport cu vânzările, dar nu am făcut disponibilizări. Dimpotrivă, compania are, de circa 4-5 ani, un hub de operaţiuni pe care le-a relocat din alte ţări ale Europei în România şi a ajuns, în prezent, să fie al treilea hub euro-pean de acest tip, ca şi mărime. Numai anul trecut, în cadrul lui au fost angajate 500 de persoane şi, în acest fel, compania a ajuns să aibă 1.800 de angajaţi, de la 1.300 în 2008. Pe partea de vânzări sunt 250-300 de angajaţi.

Reporter: Aşadar, pe timp de criză, v-aţi dovedit a fi un bun angajator...

Irinel Ilie: HP chiar a fost cel mai bun angajator al anului, a primit premiul de "first employer". Iar în 2010 urmează să mai facă încă 600 de angajări. Compania şi-a centralizat serviciile de derulare de contracte, serviciile tehnice din întreaga Europă în acest hub din România, întrucât a găsit oameni foarte pregătiţi din punct de vedere tehnic şi buni vorbitori de limbi străine.

Reporter: Aţi menţionat mai devreme că, anul trecut, au scăzut vânzările. Cu cât?

Irinel Ilie: Pe partea de IPG, anul trecut vânzările de imprimante şi consumabile au scăzut cu 40%, faţă de 2008, care a fost un an de boom. Până în 2008, acestea creşteau cu 20-30% pe an, poate chiar prea mult. Cele mai mari creşteri erau înregistrate pe partea de business. A fost ca un balon de săpun, care s-a înţepat. Scăderea business-ului în România a fost mai mare decât în alte ţări mai mature din punct de vedere economic. Anul acesta vânzările au început să crească din nou. Pe IPG am crescut cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Din luna iunie, însă, am simţit din nou o stagnare a vânzărilor. Lumea aşteap-tă. Chiar şi cei care au proiecte în derulare s-au oprit şi parcă aşteaptă un semn.

Reporter: În această situaţie, cum credeţi că vor evolua vânzările până la finalul anului?

Irinel Ilie: Estimarea mea pentru acest an este o creştere de 10%. Datorită faptului că a început să-şi revină sectorul privat, care a făcut abrupt şi rapid tăierile anul trecut, nu cred că vom avea pierderi la fel de mari ca în 2009.

Reporter: Referitor la investiţii, ce planuri aveţi în acest sens, pentru 2010?

Irinel Ilie: În general, HP a inves-tit foarte mult în România, prin creşterea numărului de angajaţi, astfel că, pe partea de operaţiuni, investiţiile cresc permanent. De asemenea, investim în cercetare-dezvoltare şi am mers şi pe achiziţiile de companii, pentru a avea tehnologia de ultimă oră. La nivel global, HP a cumpărat "Indigo", "Scitex", "Nur", "ColorSpan" şi altele.

La noi, investiţiile sunt legate de tipul de produs pe care îl promovăm şi au fost ajustate în raport cu vânzarile, respectiv, în 2009, au scăzut cu 40%. În 2010 vom investi cu 10% mai mult faţă de anul precedent.

Reporter: Strategia HP abordată în această perioadă a inclus şi scăderea preţurilor?

Irinel Ilie: Pentru a putea rămâne competitivi în piaţă, preţurile la portofoliul curent au fost ajustate. Însă, preferăm să nu mergem pe scăderea de preţ ca şi strategie de companie, ci pe valoare adăugată. Cu alte cuvinte, la produsele existente, adăugăm noi facilităţi, funcţii în plus, la preţurile anterioare, care, oricum, au mai scăzut. Spre exemplu, cea mai ieftină imprimantă laser din gamă are conexiune de reţea wireless şi înlocuieşte un produs care era mai scump şi nu avea deloc reţea. A doua din gamă, cu duplex şi reţea încorporată, înlocuieşte o imprimantă mai scumpă care nu printa faţă-verso. La fel multifuncţionalele. Primul multifuncţional din gama HP - fax, reţea şi adf - este cel care vine la preţul celui care nu avea fax şi adf anterior. Acesta este genul de adaptare la criză pe care îl practică HP. Cred că acest lucru este ceea ce ne ţine în viaţă şi sănătoşi, pe termen lung.

Reporter: Ce tehnologii noi oferiţi clienţilor, ca soluţii de criză?

Irinel Ilie: În primul rând, noi nu oferim doar imprimanta, tendinţa este să oferim soluţia completă. Soluţia finală este pagina imprimată, care are la bază imprimanta şi, apoi, consumabilele. În acest sens, cumpărătorul nu trebuie să privească doar la preţul imprimantei, atunci când doreşte să achiziţioneze un astfel de produs, ci şi la preţul consumabilelor, pentru că noi oferim varianta de a-şi alege. Poate să-şi aleagă nişte consumabile standard, cu care vine imprimanta, la preţuri mai mici, care, în final, generează preţuri mai mari pe pagină, întrucât conţin mai puţin tuş, sau poate să-şi aleagă nişte consumabile mai mari ca volum, care au mai multă cerneală, costă mai mult, dar, în final, rezultă preţ mai mic pe pagină. Aceste opţiuni, care presupun ca imprimanta să permită utilizarea mai multor tipuri de consumabile sunt prezente în România de vreo doi ani.

De asemenea, HP continuă să producă tehnologii noi, care-l ajută pe client să se descurce cât mai uşor. Aş dori să amintesc aici inovaţiile pe partea de imprimante laser, unde a apărut noţiunea tehnică "HP Smart Instal". Este o facilitate care presupune lipsa cd-urilor, a driverelor sau a conexiunii la internet pentru instalarea unei imprimante. Pur şi simplu o conectezi pe USB şi se autoinstalează. Nu durează mai mult de două minute, după care poate fi utilizată.

Printre alte facilităţi care pot fi considerate de criză este cea Auto-On/Auto-Off, care se referă la consumul de energie - imprimanta consumă mai puţin de un watt, în starea de aşteptare.

Pe partea de imprimare cu jet de cerneală, a fost lansată chiar la începutul lunii mai tehnologia ePrint. Cu ajutorul acesteia, tot ce se trimite pe e-mail, poate fi şi imprimat. Fiecare imprimantă are o adresă de e-mail, este identificată şi documentul poate fi transmis pentru imprimare. În prezent, sunt câteva imprimante de acest gen în piaţă, însă, până la toamnă, toate imprimantele vor avea înglobate această tehnologie.

Noua tehnologie LATEX permite tiparirea pe materiale reciclabile, folosind cerneală ecologică şi având consum de energie foarte redus.

Pentru prezentarea acestor noi soluţii, HP a anunţat, de curând, o nouă suită de multifuncţionale e-All-in-One conectate la web, dis-ponibile atât pentru acasă, cât şi pentru mediul de afaceri.

Tot în gama de produse noi intră şi scannerul portabil, lansat chiar în această lună. Este un scanner mic, uşor, rapid, care scanează faţă-verso, pe teren, documente A4, cărţi de vizită etc.

Există şi tehnologia iPrint,care va fi lansată şi la noi, la începutul lunii iulie, şi priveşte imprimarea fotografiilor, putând fi utilizată şi prin wireless.

Reporter: Care sunt preţurile acestor produse?

Irinel Ilie: Imprimantele care vor avea încorporată tehnologia ePrint vor putea fi cumpărate la preţuri cuprinse între 99 şi 250 de euro. Scannerul costă tot circa 250 de euro.

Reporter: Care dintre produsele HP sunt cele mai cumpărate?

Irinel Ilie: Pe segmentul de echipamente laser, cele mai cumpărate produse sunt imprimantele şi multifuncţionalele monocrom din gama personală şi cea medie, pentru micile grupuri de lucru.

În domeniul scannerelor, cele mai căutate sunt scannerele versatile, care permit atât scanarea de fotografii şi cărţi, cât şi scanarea de documente în volume medii.

În ceea ce priveşte imprimantele de format mare, cele mai vândute produse sunt cele entry level, pe format A0, pentru arhitecţi şi companii de construcţii.

Cele mai bine vândute modele ink-jet se situează, încă, în zona de low end. Aşteptăm ca piaţa din România să fie mai receptivă la variantele wireless, pe măsură ce capacitatea financiară va permite investiţiile dorite cu adevărat.

Reporter: Care, dintre cele două tehnologii - laser şi inkjet - are mai multe avantaje?

Irinel Ilie: Ambele tehnologii au avantaje şi dezavantaje şi sunt foarte bine vândute în piaţă. Utilizatorii de business merg mai mult pe tehnologia laser, pentru că permite un volum mare de lucru, preţ redus pe pagină, sunt dispozitive care pot fi controlate şi depanate de la distanţă. De asemenea, documentele imprimate cu laser pot fi păstrate sute de ani, pentru arhivă. Tehnologia inkjet este pentru utilizatorii individuali şi pentru firmele mici şi mijlocii. Aceas-ta permite imprimare color la preţuri foarte bune. Imprimarea inkjet nu este foarte senzitivă, de lungă durată, dar face impresie, paleta de culori este foarte largă, pot fi imprimate documente de prezentare. Fiecare client are posibilitatea să aleagă între cele două tehnologii, în funcţie de necesităţi.

Reporter: Ce cotă ocupă HP pe piaţa imprimantelor din ţara noas-tră?

Irinel Ilie: Cota de piaţă a im-primantelor HP pe partea de inkjet este de 55%, de la 48-50% acum un an, iar pe partea de laser a scăzut cota de piaţă, de la 50% la 25%. Per total, în continuare HP este lider de piaţă, pe partea de imaging & printing, iar pe partea imprimantelor mari, echipamentelor de producţie, avem o cotă de piaţă de 70%. Societatea, dorind să fie lider de piaţă în trecerea de la analog la digital, a făcut atât dezvoltare internă, cât şi achiziţie de companii.

Reporter: Ce părere aveţi despre piaţa de profil?

Irinel Ilie: La fel ca şi noi, şi clienţii noştri au început să fie mai grijulii. Anul trecut, toată lumea cumpăra produse ieftine, altceva nu mai conta. După un an, probabil experienţa i-a învăţat şi pe ei să revină la calitate. Piaţa a avut, într-adevăr, un declin puternic, anul trecut a fost colaps, însă acum a început să se maturizeze, am simţit o revenire la normal.

Reporter: Vă mulţumesc!

La nivel global, în cel de-al doilea trimestru (această perioadă înseamnă, pentru HP, februarie-martie-aprilie), veniturile grupului s-au ridicat la 31,2 miliarde dolari, mai mult cu 8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Fluxul lichidităţilor s-a cifrat la 2,4 miliarde de dolari. Pe partea de IPG, veniturile au crescut cu 4%, la 6,2 miliarde de dolari, în timp ce venitul operaţional s-a menţinut la 1,1 miliarde de dolari. Vânzările de imprimante au crescut, la nivel global, cu 16%, imprimantele industriale crescând cu 11%, iar cele individuale cu 18%.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. ...si de ce nu este marcat acest interviu publicitar ca... publicitate?

    1. Dar de unde sunteti domnule "cititor 1" de la CNA sau de la vreo alta autoritate... asa catalogati dvs. un material complet, un efot jurnalistic ca la carte...

      E rau cand se scrie la obiect; e rau si cand se scrie pe larg... 

      Fireste, fiecare are dreptul la o opinie, a dvs e eronata si neavizata...

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb