Hyundai Motor Company a finalizat dezvoltarea următoarei generaţii de autovehicule electrice cu celule de hidrogen: modelul electric ix35 FCEV. Testarea sa va începe anul următor, iar producţia în serie este programată pentru anul 2015, potrivit unui comunicat de presă transmis redacţiei.
A treia generaţie de autovehicule electrice cu celule de combustibil Hyundai este prevăzută cu un sistem de celule de combustibil de 100 de kilowaţi şi două rezervoare de hidrogen (700MB). Datorită consumului de 1 litru la 31 de kilometri, SUV-ul poate parcurge 650 de kilometri cu o singură încărcare, o autonomie egală cu cea a unui autovehicul alimentat cu benzină. Autovehiculul poate porni la temperaturi de până la -25 grade Celsius.
1. Bomba pe 4 roti..!
(mesaj trimis de B.G. în data de 22.12.2010, 20:19)
Ma asteptam la ceva mai mult din partea firmei japoneze respective. Dar sa repeti formula fumata de zeci de ani a pilei de combustie-acesta este termenul corect- nu pila de combustibil,mi se pare o intoarcere in vremurile lui Apollo 13! Indiferent cat s-ar perfectiona procesul de control al reactiei de conversie a energiei chimice a hidrogenului in energie electrica in prezenta oxigenului absorbit din atmosfera .cu obtinerea de apa in final, procesul fizic are o dinamica nelineara. Presiunea de stocare a hidrogenului in rezervoare speciale care ataseaza la autoturismul pomenit mi se pare foarte mare. De aici si expresia : bomba pe 4 roti. Posibil sa existe si alte solutii de abtinere a unui autoturism total nepoluant.. Din motive de J.I.C.A, ma opresc aici.