Piaţa accesoriilor conectate ar urma să înregistreze o creştere mai mică în 2016, consumatorii ezitând să mai achiziţioneze noi produse, arată un studiu publicat joi de firma de cercetare de piaţă IDC, transmite AFP.
În 2016, vânzările mondiale de accesorii conectate ar urma să crească cu 29,4% până la 103 milioane unităţi, estimează IDC. Aceasta, după ce în 2015 au crescut cu 171% datorită lansării ceasurilor inteligente Apple Watch şi a altor dispozitive conectate în domeniile sportului sau sănătăţii.
Pe categorii de dispozitive conectate, IDC estimează că livrările totale de ceasuri inteligente (smartwatch) vor creşte cu 3,9% în acest an. În ceea ce priveşte livrările de accesorii conectate de bază, care nu rulează aplicaţii dezvoltate de o terţă parte, acestea ar urma să se ridice la 80,7 milioane unităţi în acest an.
Cu toate acestea, analistul IDC Ramon Llamas a prezis o creştere mai puternică pentru vânzările de smartwatch în următorii ani pe măsură ce noile dispozitive care vor fi lansate vor semăna cu ceasurile tradiţionale, vor putea să funcţioneze independent de telefoanele mobile şi vor fi mai ieftine.