Magazinul "Ikea" a depăşit pragul de 100 de milioane de euro în vânzările din anul 2008, peste 13 milioane de produse ajungând anul trecut în casele românilor, potrivit unui comunicat de presă al companiei.
Numărul vizitatorilor magazinului a depăşit trei milioane, în timp ce vânzările totale au fost de 104,7 milioane de euro (cu TVA inclus).
Cele mai mari vânzări s-au înregistrat în luna septembrie, după lansarea noului catalog, valoarea acestora fiind de 9,4 milioane de euro, iar numărul vizitatorilor de peste 275.000. Potrivit sondajelor realizate de companie, clienţii au fost atraşi de calitatea, funcţionalitatea şi preţul mic al produselor Ikea.
"Încă de la deschiderea magazinului, ne-am propus să oferim produse funcţionale, de calitate şi cu un design atractiv pe care să şi le poată permite cât mai mulţi oameni", a declarat Cornel Oprişan, retail manager Ikea România.
Produsele de mobilier au însumat aproximativ 60 la sută din vânzările magazinului Ikea din Băneasa, în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2008, restul reprezentând accesorii şi decoraţiuni pentru casă. Dintre produsele de mobilier, cel mai bine vândute produse au fost combinaţiile de dulapuri Pax, cu peste 27.600 de unităţi vândute, corpurile de bucătărie Faktum, cu peste 20.300 de bucăţi, sistemele modulare de bibliotecă Billy, cu peste 19.900 de bucăţi, produsele din gama Klippan (canapele, fotolii, şezlonguri, taburete), cu peste 2.500 de unităţi vândute.
Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară. În 2008, pe toate cele patru continente unde există magazine Ikea, numărul total al vizitatorilor a fost de 623 de milioane, iar numărul total al cataloagelor distribuite în anul respectiv, de 198 de milioane.