Grupul Kingfisher, unul dintre liderii pieţei de bricolaj şi amenajări interioare din Europa şi operatorul Brico Depôt, a înregistrat în România o creştere de 10.6% a vânzărilor în termeni comparabili, ajungând la 73 milioane £, conform unui comunicat de presă.
Thierry Garnier, Director Executiv în cadrul Kingfisher, a declarat: "În cel de-al treilea trimestru al anului am obţinut o creştere puternică a vânzărilor pe toate segmentele, cu un nivel mai ridicat al traficului din magazine şi a valorii medii a cumpărăturilor. Această performanţă a fost susţinută de o cerere puternică pe piaţă, întrucât consumatorii au petrecut mai mult timp acasă şi s-au concentrat pe îmbunătăţirea locuinţei.
În acelaşi timp, am făcut progrese semnificative în ceea ce priveşte priorităţile pe care le-am setat în strategia Powered by Kingfisher − beneficiile acestora ne permit să satisfacem cererea actuală puternică, atât în magazine, cât şi online, şi să creştem cota companiei pe pieţele cheie. Sunt recunoscător pentru modul în care echipele noastre continuă să răspundă provocărilor imense cu care se confruntă în prezent mediul de afaceri.
Totodată, în această perioadă am continuat să oferim sprijin comunităţior noastre. Am creat locuri de muncă în magazine; am făcut donaţii organizaţiilor caritabile partenere şi autorităţilor sanitare; la începutul acestei luni am rambursat 23 de milioane £ acordate în prima jumătate a anului în cadrul programului guvernamental britanic. Deşi nivelul de incertitudine în ceea ce priveşte COVID-19 rămâne considerabil, avem încredere în capacitatea noastră de a ne desfăşura activitatea în condiţii sigure, de a răspunde nevoilor clienţilor, de a avea grijă de colegii noştri şi de a ne proteja afacerea. În ansamblu, credem că focusul nou al consumatorilor asupra îmbunătăţirii locuinţelor reprezintă un sprijin pentru pieţele noastre. Totodată, suntem încrezători că acţiunile strategice şi operaţionale pe care le-am întreprins până acum contribuie la construirea unei baze solide pentru o creştere pe termen lung".
Adela Smeu, CEO, Brico Depôt România, a declarat: "În ciuda unei perioade pline de provocări, angajamentul constant al tuturor colegilor noştri şi buna colaborare cu furnizorii au fost factori cheie pentru ca magazinele noastre să rămână deschise, oferind clienţilor produse esenţiale pentru siguranţa şi confortul locuinţei. Pe viitor, deşi magazinele fizice reprezintă în continuare un pilon de business semnificativ pentru noi, ne propunem, de asemenea, să accelerăm procesele de digitalizare, venind astfel în întâmpinarea interesului în creştere din partea clienţilor noştri pentru cumpărături online.
Trăgând linie, suntem mândri de implicarea echipelor noastre din ultimele luni pentru a răspunde provocărilor actuale, arătată nu numai zi de zi la locul de muncă, ci şi prin ajutorul acordat comunităţilor în care activăm. Prin implicarea Fundaţiei BricoDepôt la nivel local am reuşit să sprijinim până acum peste 90 de ONG-uri, spitale şi instituţii din prima linie şi am lansat o campanie de finanţare pentru asociaţii non-guvernamentale, sub umbrela Casele bune schimbă vieţi. Cu acest prilej, 10 proiecte au fost selectate pentru a primi finanţare, cu scopul de a îmbunătăţi condiţiile de locuit, calitatea şi siguranţa vieţii ȋn comunităţi dezavantajate din Romȃnia. În cadrul Brico Depôt şi al Grupului Kingfisher din care facem parte ne-am luat angajamentul de a recompensa toţi angajaţii pentru implicarea de care au dat dovadă în aceste luni, fie că vorbim despre acţiuni de voluntariat sau de cele curente. De exemplu, colegii noştri au oportunitatea de a se înscrie în programul 1 + 1 Acţiuni pentru viitorul nostru şi de a deveni acţionari în compania mamă, deoarece credem cu tărie că împreună putem depăşi această perioadă dificilă pentru toată lumea."
Gestionarea impactului pandemiei de COVID-19 în cadrul Kingfisher
Potrivit comunicatului, în contextul crizei de COVID-19, Kingfisher s-a angajat să implementeze măsuri rapide şi eficiente pentru a sprijini priorităţile cheie ale companiei - să vină în întâmpinarea clienţilor ca retailer de bunuri esenţiale; să aibă grijă de colegi ca angajator responsabil; sprijinirea comunităţilor în care activează, respectiv protejarea afacerii pe termen lung.
Managementul riscurilor
Comitetele centrale şi comerciale de criză ale Kingfisher continuă să se întâlnească periodic pentru a monitoriza şi gestiona riscurile şi impactul COVID-19. Aceste comitete continuă să monitorizeze îndeaproape impactul asupra tuturor segmentelor de activitate a companiei, asigurându-se că sunt respectate recomandările publice şi că măsurile de protecţie adecvate sunt puse rapid în aplicare, notează sursa citată.
Distanţare socială şi măsuri de siguranţă
Conform sursei citate, toate magazinele Kingfisher funcţionează cu măsuri stricte de distanţare socială şi siguranţă pentru protecţia clienţilor şi a colegilor. De asemenea, măsuri similare au fost implementate în centrele de distribuţie, precum şi în birouri. În plus, acolo unde este cazul, oferim asistenţă pentru lucrul de acasă în condiţii de siguranţă, precum şi evaluări ale riscurilor şi echipamente de birou.
Siguranţa colegilor din magazine, centre de distribuţie şi din birouri reprezintă o prioritate pentru Kingfisher, compania oferind sprijin proactiv pentru sănătatea generală şi sănătatea mintală a angajaţilor în această perioadă cu provocări fără precedent. Am investit timp şi resurse semnificative în activităţile şi iniţiativele de implicare a colegilor la nivel de grup, dar şi pentru a ne asigura că eforturile neobosite ale acestora în timpul pandemiei sunt recompensate prin stimulente financiare oferite celor din prima linie. Totodată, am pus la dispoziţie training-uri dedicate şi asistenţă pentru toţi managerii de linie privind gestionarea unei crize, leadership de la distanţă şi pentru a sprijini sănătatea mintală şi bunăstarea echipelor acestora. În urma sondajului nostru anual de engagement al angajaţilor desfăşurat în timpul verii, am implementat mai multe acţiuni pentru furnizarea de consiliere şi sprijin psihologic colegilor noştri, precum şi sprijin general pentru o stare de bine.
Sprijinirea comunităţilor
''De-a lungul crizei, am fost activi în sprijinirea comunităţilor noastre, asigurându-ne în acelaşi timp că putem răspunde în siguranţă nevoilor esenţiale ale clienţilor noştri cât mai eficient posibil. Până în prezent, donaţiile totale acordate comunităţilor noastre, organizaţiilor caritabile partenere şi autorităţilor sanitare se ridică la peste 3 milioane £'', informează compania.